
El Saló de l'Automòbil de Barcelona ha tancat aquest cap de setmana amb un balanç "absolutament positiu", segons el seu responsable, Ricard Zapatero. La fira ha convertit Barcelona, juntament amb el passat gran premi de Fórmula 1 i els X-games, en "referent mundial dels aficionats del motor". Les previsions apuntaven que unes 700.000 persones assistirien a la trobada, una xifra que s'ha superat, ha celebrat Zapatero, que ha afegit que algunes marques han facturat en vendes més de 20 milions d'euros.
Barcelona es consolida com a seu
Els principals constructors d'automòbils i l'Associació Espanyola de Fabricants d' Automòbils i Camions (Anfac), l'Associació Nacional d'Importadors d'Automòbils, Camions, Autobusos i Motocicletes (Aniacam) i l' Organització Internacional de Constructors de l'Automòbil (Oica) han referendat la capital catalana com a seu del Saló els propers anys. La propera edició serà l'any 2015.
700.000 visitants
Les previsions havien estimat que la xifra de visitants rondaria les 700.000 persones, però s'han superat. El volum de vendes també ha estat interessant i, tot i que encara no hi ha dades exactes, Zapatero ha avançat que algunes marques han facturat més de 20 milions d'euros durant aquests dies.
2 primícies mundials, 4 europees i 30 espanyoles
Aquesta 37 edició ha servit per presentar 4 primícies europees, 2 primícies mundials i més d'una trentena de primícies de nacionals. Entre aquestes els dos cotxes elèctrics Renault Twizy Sport F1 i el Volkswagen e-up!. Aquest saló ha comptat amb 13 marques menys que les que hi havia en l'anterior edició celebrada a Barcelona. Entre les absències, la de l'alemanya BMW, la japonesa Toyota o l'italiana Fiat.