
La multinacional francesa d'enginyeria i consultoria tecnològica Astek ha anunciat aquest dilluns l'adquisició de la firma barcelonina Quantion, consultoria tecnològica que enguany celebrava els 10 anys d'existència.
Fundada el 2015, Quantion s'especialitza en la transformació digital d'empreses industrials i en la integració transversal de la intel·ligència artificial, a través d'assistents intel·ligents, automatització de processos, personalització d'experiència de client o optimitzacions de preses de decisions. La companyia, que actualment té més 150 treballadors especialitzats, va tancar el 2024 amb un creixement del 35% de la facturació, que va superar els 10 milions d'euros i se suma al creixement sostingut per sobre del 30% dels darrers tres anys.
"Aquesta integració marca un punt d'inflexió per a Quantion: ens permet portar la proposta de valor a un escenari internacional, accelerar la nostra aposta per la intel·ligència artificial i reforçar el nostre compromís amb clients de sectors estratègics", ha assegurat la directora general de l'empresa, Carme Pellicero. "Compartim amb Astek una visió comuna: combinar l'excel·lència tecnològica i la proximitat per oferir solucions diferencials amb impacte real en el negoci", ha afegit.
Amb la compra de Quantion, Astek reforça la seva presència a l'estat espanyol, on ja opera amb més de 500 professionals, cosa que converteix l'Estat en un "hub estratègic de delivery per a projectes nacionals i internacionals", segons assegura la companyia en un comunicat. "La integració de Quantion al Grup Astek representa un poderós accelerador de creixement, que reforça el nostre impuls innovador i ens permet oferir solucions digitals encara més impactants, per acompanyar les estratègies de transformació dels nostres clients", ha expressat el president del Consell de Direcció de l'empresa, Julien Gavaldon.
Astek va néixer el 1988 a França, i des d'aleshores s'ha convertit en una companyia d'àmbit internacional. El grup té 10.000 treballadors repartits en 23 països d'Europa, Àfrica, Àsia i Amèrica, i va tancar el 2024 amb una facturació global de 705 milions d'euros.