• Empresa
  • Els beneficis de Naturhouse s’aprimen un 18%

Els beneficis de Naturhouse s’aprimen un 18%

L’empresa especialitzada en la venda de productes dietètics guanya 10,9 milions d’euros fins al juliol

Naturhouse redueix els beneficis | EP
Naturhouse redueix els beneficis | EP
Europa Press
Barcelona
24 de Juliol de 2018

Naturhouse, companyia especialitzada en la venda de productes dietètics i la reeducació d'hàbits alimentaris, ha tancat el primer semestre de 2018 amb un benefici de 10,9 milions d'euros, la qual cosa suposa un 18,6% menys respecte al mateix període de l'exercici anterior, segons ha informat l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

 

Les vendes totals del grup han caigut un 7,1%, fins als 50,4 milions d'euros. Naturhouse ha destacat la bona evolució que estan tenint productes no lligats al procés d'aprimar, com els productes de dieta depurativa i, especialment, el menjar preparat, que continua creixent a taxes de doble dígit.

No obstant això, els resultats s'han vist afectats pel retard de l'arribada del bon temps, que ha disminuït l'afluència de públic a les botigues. Així i tot, països com Itàlia i Polònia han mostrat una millora respecte al primer trimestre.

 

Pel que fa als Estats Units i Anglaterra, Naturhouse aposta per un model integrat de botigues i venda online, per la qual cosa el grup continuarà destinant recursos al desenvolupament i implantació de les noves tecnologies. L’empresa espera que aquesta estratègia li permeti avançar en el desenvolupament de tots dos mercats de forma més àgil.

El benefici brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en els 15,7 milions d'euros, la qual cosa suposa una reducció del 17,5% respecte al mateix període de l'any anterior. Aquest descens s’ha produït a causa de l'evolució de les vendes, per la major despesa en publicitat, especialment a Polònia, per les indemnitzacions derivades del trasllat de seu de Barcelona a Madrid, per les despeses d'arrendament derivades de l’increment de centres propis i pel cost de l'expansió als nous països.

Aquest 2018, Naturhouse ha obert nou centres, assolint un total de 2.369 centres a tot el món, un nou màxim històric. El president de Naturhouse, Félix Regirada, s'ha mostrat "optimista" de cara al 2018 malgrat un primer semestre marcat per una "mala climatologia" que ha afectat les vendes.