NH Hotel Group supera els nombres vermells

Espanya i Europa central assenten la millora de la cadena hotelera que guanya 21,5 milions d'euros fins a setembre

NH Hotel Group ha aconseguit un benefici net de 21,5 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any, enfront d'uns nombres vermells de 13,9 milions d'euros del mateix període de 2015, incloent l'activitat no recurrent per venda d'actius no estratègics per valor de 125 milions d'euros en el període, ha informat la cadena la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La cadena hotelera de Navarra ha obtingut un resultat net recurrent de 4,5 milions d'euros fins a setembre, enfront de les pèrdues de 7,7 milions d'euros del mateix període de 2015. En el tercer trimestre va ser de 10 milions d'euros, la qual cosa suposa una millora de 5,2 milions d'euros comparat amb el de 2015.

De gener a setembre, la xifra de negoci ha assolit els 1.095,5 milions d'euros, la qual cosa suposa un 6,7% més pel que fa al mateix període de l'any anterior (un alça del 9,4% en moneda constant), amb una contribució dels preus al creixement de l'ingrés mitjà per habitació (RevPar) del 83%. En l'últim trimestre, la facturació ha augmentat un 5,2%, fins als 389,5 milions d'euros.

El benefici brut d'explotació (Ebitda) ha arribat als 124,6 milions d'euros, la qual cosa suposa una millora del 27,3% pel que fa als nou primers mesos de 2015. En el tercer trimestre, s'ha situat en 51,5 milions d'euros, amb una millora del 27,1%, incloent Hotels Royal adquirida al març de l'any passat.

"La bona tendència als principals mercats on opera la companyia, una evolució dels seus ingressos superior als competidors i una eficient gestió del negoci, han estat les claus del sòlid creixement dels resultats del grup acumulats a setembre", ha valorat la companyia.

Creix un 6,3% el RevPar
NH Hotel Group ha augmentat un 6,3% els seus ingressos per habitació disponible (RevPar) en els nou primers mesos, amb un augment del preu mitjà diari per nit (ADR) del 5,2%, amb un comportament "excel·lent" a Espanya ( 15,9%) i a Europa Central ( 9,7%), i en menor mesura en ocupació ( 1%).

En el tercer trimestre, NH ha elevat un 6,1% el RevPar, augment impulsat per l'increment del 5,8% en preus, i en menor mesura, pel nivell d'ocupació, que ha repuntat un 1% (73%), amb un augment de doble dígit a Espanya ( 15,4%) i Europa Central ( 12,2%).

A Espanya s'han vist particularment impulsats pel bon comportament de Madrid i Barcelona (amb creixements del RevPar del 9,2% i 12,4%, respectivament). Els ingressos totals han augmentat un 15,6%, fins als 266,4 milions d'euros, i l'Ebitda en aquesta unitat de negoci s'ha incrementat en 12,5 milions d'euros.

Per contra, a Itàlia ha patit una caiguda del RevPar comparable del 3,4% enfront de la celebració de l'Exposició Universal de Milà el 2015 i manté plans els seus ingressos en aquest mercat en el període acumulat.

En la unitat de negoci del Benelux si bé s'aprecia una demora en la recuperació de la demanda després dels atemptats, el RevPar ha augmentat un 1,8% per la bona evolució d'Amsterdam i les reformes iniciades. Els ingressos acumulats ascendeixen a 219,9 milions ( 0,7%).

Finalment a les Amèriques el negoci s'ha vist afectat pel tipus advers del canvi de la divisa, especialment per la devaluació del pes argentí i del pes mexicà, amb una caiguda dels ingressos absorbida totalment a nivell d'Ebitda, amb un impacte negatiu de 4,6 milions d'euros.

Per la banda de les despeses, ha incrementat un 1,8% les seves despeses de personal pel major nivell d'activitat a Espanya i Europa Centra, i ha augmentat un 3% les seves altres despeses directes per les majors comissions a causa del creixement d'ingressos i a l'evolució dels canals de venda.

Venda d'actius per 125 milions
De gener a setembre, l'expansió del grup als mercats estratègics ha continuat enfortint la seva presència a Europa i Llatinoamèrica, amb 13 hotels signats per a una oferta de 1.800 habitacions, sota fórmules poc intensives de capital. A més, ha obert quatre hotels (541 habitacions) a Madrid, Guadalajara (Mèxic), Roma (Itàlia) i Bariloche (Argentina).

Actualment, el grup compta amb una inversió compromesa de 28 milions d'euros d'aquí a 2019, amb 29 projectes signats (4.692 habitacions), d'ells 17 establiments baix arrendament, onze en gestió i un en propietat, pendents d'obertura.

A 30 de setembre, el deute net del grup ascendeix a 761 milions d'euros, la qual cosa suposa una reducció de 76 milions d'euros respecte al tancament de l'exercici 2015. El capex invertit en els nou primers mesos de l'any es finança gairebé íntegrament amb la venda d'actius no estratègics, ha assenyalat NH.

De l'objectiu de desinversió de 140 milions d'euros, s'han materialitzat vendes d'actius per valor de 125 milions d'euros -amb entrada en caixa de 111 milions aquest any i 14 milions en 2017-, aconseguit el 90% de l'objectiu benvolgut, excloent la venda de Nova York. Amb tot, situa la seva ràtio deute/Ebitda recurrent en 4,3 vegades (5,6 vegades a 31 de desembre de 2015).
Avui et destaquem
El més llegit