Nissan fabricarà el taxi elèctric de Barcelona

La companyia començarà a produir el vehicle, que circularà per la capital catalana, al maig del 2014

Nissan començarà a produir al maig del 2014 a la seva planta de la Zona Franca de Barcelona la versió elèctrica de la NV200 que circularà com a taxi per la capital catalana i l'àrea metropolitana, de la que es preveu que puguin fabricar-se'n, d'entrada, uns 300 a l'any.


Producció a Catalunya
El president i CEO de Nissan, Carlos Ghosn, ha presentat aquest dimarts el taxi elèctric de Barcelona e-NV200 al Saló de l'Automòbil de Frankfurt, acte al qual ha assistit l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias. 

La fabricació d'aquest vehicle, que ha suposat una inversió de cent milions d'euros per part de Nissan, permetrà crear més de 700 nous llocs de treball.


El vicepresident executiu de Nissan, Andy Palmer, ha assegurat, en conferència de premsa, que la planta de Barcelona serà el centre mundial de la producció d'aquest model, del qual podrien arribar a fabricar-se'n fins a 20.000 unitats anuals a causa de la capacitat de la fàbrica de Zona Franca.


Barcelona, capital dels vehicles elèctrics
Xavier Trias ha aprofitat la visita a Frankfurt per signar un acord amb Nissan que recull accions específiques per promoure la implementació de l'e-NV200 com a taxi íntegrament elèctric a Barcelona i la seva àrea metropolitana, amb la intenció última de convertir Barcelona en una ciutat líder en l'impuls de l'ús de vehicles elèctrics per al transport públic.

Entre les mesures que contempla, destaca la millora de la xarxa de càrrega ràpida i la introducció d'incentius per als conductors de vehicles de zero emissions. Per la seva part, Nissan es compromet a desenvolupar una versió específica de taxi i de recolzar la ciutat en el desplegament de la infraestructura de càrrega, mentre que l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana instal·laran els punts de càrrega ràpida a tota la ciutat per crear una xarxa per als taxistes.


Nissan i el consistori també s'han marcat com a objectiu fomentar l'ús de vehicles elèctrics en el repartiment de mercaderies. 

Trias ha assegurat que Barcelona pretén ser coneguda al món pel seu "benestar" i "creativitat" i que, per a això, l'aposta pel vehicle elèctric és una estratègia central.


A l'abril del 2014, la previsió és que Barcelona i la seva àrea d'influència comptin ja amb 20 punts de càrrega ràpida i un nombre encara no determinat de càrrega normal.
Avui et destaquem
El més llegit