Nou 'partnership' entre Renfe i Microsoft

L'acord inclou l'explotació de tecnologies com Intel·ligència Artificial i ulleres de realitat mixta

Isaías Táboas, president de Renfe, juntament amb Alberto Granados, president de Microsoft Espanya | Cedida Isaías Táboas, president de Renfe, juntament amb Alberto Granados, president de Microsoft Espanya | Cedida

Renfe i Microsoft han formalitzat un acord de col·laboració per explotar solucions basades en l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial que permetin digitalitzar i optimitzar les activitats de manteniment de trens i material rodant, així com predir possibles avaries abans que aquestes es produeixin. El president de Renfe, Isaías Táboas, ha valorat aquesta iniciativa com “un nou pas per continuar avançant en el procés de digitalització de Renfe”. “De la mà de Microsoft, connectem els darrers avenços i desenvolupament tecnològics amb els processos clau per al servei de Renfe en tots els seus nivells, des de la formació, el manteniment del predictiu o la gestió de la dada”, ha destacat. 

“Renfe és un exemple perfecte de la visió de futur i la digitalització en acció. El desenvolupament i aplicació de la tecnologia al manteniment predictiu i resolució de problemes usuals al sector ferroviari té un potencial enorme, que redundarà en el servei al client i en aspectes com l’eficiència, flexibilitat, escalabilitat i sostenibilitat de les operacions”, ha assenyalat Alberto Granados, president de Microsoft Espanya.

L’acord inclou una prova d’ulleres HoloLens i eines de realitat mixta per a l’accés a documentació tècnica i recursos formatius, així com l’ús de plataformes col·laboratives per facilitar la compartició d’informació tècnica. El dispositiu de realitat mixta de Microsoft HoloLens pot proporcionar accés complet a esquemes, documents tècnics i a qualsevol procediment o informació addicional per realitzar el diagnòstic o la intervenció al material rodant. A més, el visor hologràfic permet a qui dugui posades les ulleres de realitat mixta veure anotacions i instruccions complexes sobre els equipaments en què està realitzant una intervenció i utilitzant Dynamics 365 Remote Assist, els operaris podran compartir el seu camp de visió amb experts a centenars de quilòmetres per obtenir suport remot.

Amb les capacitats analítiques d’Azure i usant tecnologies IOT, es pretén fer una prova de concepte que permeti recopilar dades històriques dels trens, amb l’objectiu d’anticipar possibles problemes i ajudar a evitar incidències abans que succeeixin, reduint el temps d’inactivitat del material rodant.

D’altra banda, un dels principals objectius de Renfe ha estat el d’unificar les plataformes digitals al servei dels treballadors i impulsar-ne la col·laboració. Des d’aquest punt de vista, l’acord permetrà comprovar les capacitats de Microsoft Teams, Power Platform i Sharepoint per digitalitzar els diferents recursos d’enginyeria i obtenir una estandardització i contextualització de la informació, així com una millor gestió d’aquesta. Així mateix, es crearà un repositori centralitzat on s’emmagatzemaran els articles tècnics, de coneixement, operacionals, així com vídeos amb els diferents procediments, afegint-hi la capacitat de transcripció automàtica. 

Més informació
Renfe ofereix gratuïtat en tots els seus trens als refugiats d'Ucraïna
SNCF trenca amb Renfe a les rutes internacionals
Més de 28.000 candidates per ser dones maquinistes per a Renfe a Aràbia Saudita
Avui et destaquem
El més llegit