• Empresa
  • Ordesa vol créixer amb la natalitat asiàtica

Ordesa vol créixer amb la natalitat asiàtica

Els laboratoris ubicats a Sant Boi de Llobregat factura un 10% més el 2015 fins a 123,8 milions d'euros

Joan Permanyer, conseller delegat d’Ordesa
Joan Permanyer, conseller delegat d’Ordesa
Europa Press
04 de Juliol de 2016
Act. 04 de Juliol de 2016
Laboratorios Ordesa va facturar 123,8 milions d'euros el 2015, un 10,1% més que l'any anterior, i preveu créixer en el sud-est asiàtic entre aquest any i el 2017, ja que acaba d'entrar al Vietnam i vol fer-ho a les Filipines i Indonèsia, a més de consolidar la seva presència a la Xina iniciada fa un any.

El conseller delegat, Joan Permanyer, ha explicat aquest dilluns en una roda de premsa que el negoci internacional ja suposa un 47,2% del total, amb un augment de les vendes del 12,2% el 2015, i ha augurat que superarà les vendes nacionals el 2017.

I és que el mercat espanyol està reduint-se per la caiguda de la natalitat i la immigració, si bé Ordesa està incrementant les seves quotes de mercat en el seu negoci principal (90%), el de llet i cereals infantils amb les marques Blemil i Blevit, les vendes de les quals van avançar prop del 10% el 2015.

La companyia amb seu a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) també ven complements alimentaris pediàtrics, per a dones i per a adults, en els quals la facturació també és creixent, i els anys vinents preveu ampliar el nombre de referències a totes les seves línies de negoci amb una política d'R D en què inverteix el 3% de la facturació anualment.

L'aposta pel sud-est asiàtic respon que són països molt poblats i amb una elevada natalitat i proporció de població infantil, amb xifres fins a 10 vegades superiors a les d'Espanya, ha exemplificat Permanyer.

19 països
Ordesa és present a 19 països i, després d'Espanya, el seu principal mercat és l'Orient Mitjà (Aràbia Saudita, Emirats Àrabs, Líban, Egipte i Jordània), que representa un 25% de la facturació, seguit de l'Amèrica Llatina (Colòmbia, Equador, Mèxic i el Perú) amb un 20%.

La companyia també està estudiant les possibilitats d'entrar a l'Europa de l'est a mitjà termini: "Estem en prospeccions contínues a tot el món."

Concentra a Europa la fabricació dels seus productes per garantir els màxims estàndards de qualitat i preveu arribar a unes vendes de 200 milions d'euros el 2020, segons el pla estratègic revelat fa un any.

Per aconseguir-ho, l'empresa seguirà potenciant l'R D, nous productes i nous mercats, però també preveu creixement inorgànic a més de l'orgànic: "Estarem atents a possibles adquisicions -nacionals i internacionals- per arribar a aquests objectius de manera anticipada".