Ordesa vol créixer amb la natalitat asiàtica

Els laboratoris ubicats a Sant Boi de Llobregat factura un 10% més el 2015 fins a 123,8 milions d'euros

Laboratorios Ordesa va facturar 123,8 milions d'euros el 2015, un 10,1% més que l'any anterior, i preveu créixer en el sud-est asiàtic entre aquest any i el 2017, ja que acaba d'entrar al Vietnam i vol fer-ho a les Filipines i Indonèsia, a més de consolidar la seva presència a la Xina iniciada fa un any.

El conseller delegat, Joan Permanyer, ha explicat aquest dilluns en una roda de premsa que el negoci internacional ja suposa un 47,2% del total, amb un augment de les vendes del 12,2% el 2015, i ha augurat que superarà les vendes nacionals el 2017.

I és que el mercat espanyol està reduint-se per la caiguda de la natalitat i la immigració, si bé Ordesa està incrementant les seves quotes de mercat en el seu negoci principal (90%), el de llet i cereals infantils amb les marques Blemil i Blevit, les vendes de les quals van avançar prop del 10% el 2015.

La companyia amb seu a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) també ven complements alimentaris pediàtrics, per a dones i per a adults, en els quals la facturació també és creixent, i els anys vinents preveu ampliar el nombre de referències a totes les seves línies de negoci amb una política d'R D en què inverteix el 3% de la facturació anualment.

L'aposta pel sud-est asiàtic respon que són països molt poblats i amb una elevada natalitat i proporció de població infantil, amb xifres fins a 10 vegades superiors a les d'Espanya, ha exemplificat Permanyer.

19 països
Ordesa és present a 19 països i, després d'Espanya, el seu principal mercat és l'Orient Mitjà (Aràbia Saudita, Emirats Àrabs, Líban, Egipte i Jordània), que representa un 25% de la facturació, seguit de l'Amèrica Llatina (Colòmbia, Equador, Mèxic i el Perú) amb un 20%.

La companyia també està estudiant les possibilitats d'entrar a l'Europa de l'est a mitjà termini: "Estem en prospeccions contínues a tot el món."

Concentra a Europa la fabricació dels seus productes per garantir els màxims estàndards de qualitat i preveu arribar a unes vendes de 200 milions d'euros el 2020, segons el pla estratègic revelat fa un any.

Per aconseguir-ho, l'empresa seguirà potenciant l'R D, nous productes i nous mercats, però també preveu creixement inorgànic a més de l'orgànic: "Estarem atents a possibles adquisicions -nacionals i internacionals- per arribar a aquests objectius de manera anticipada".
Avui et destaquem
El més llegit