• Empresa
  • Puig aconsegueix un benefici de 176 milions d'euros

Puig aconsegueix un benefici de 176 milions d'euros

L'empresa de fragàncies, que aquest dilluns inaugura seu a l'Hospitalet, augmenta un 2% els guanys al 2013

Nova seu de Puig
Nova seu de Puig
EFE
07 d'Abril de 2014 - 10:52

L'empresa de moda i fragàncies Puig va assolir l'any passat un benefici net atribuït de 176 milions d'euros, un 2% més que el 2012, gràcies a l'estrebada del mercat exterior, que suposa aproximadament el 90 % de la facturació del grup català. L'empresa aspira a convertir-se en el tercer jugador mundial del sector de la perfumeria selectiva el 2020, amb un 12 % de quota de mercat.

Puig, que aquest any celebra el seu centenari, va mantenir estables les seves vendes el 2013, fins als 1.499 milions d'euros, fet que suposa un 1% més que l'exercici anterior. El negoci fora d'Espanya representa actualment el 86% de la facturació de la multinacional. D'aquest percentatge, pràcticament la meitat es concentra en els mercats emergents, sobretot de Llatinoamèrica, els països àrabs i Rússia, segons ha informat aquest dilluns en roda de premsa la companyia. 

Per la seva banda, el pes del mercat espanyol en el negoci de Puig ha anat caient de mica en mica els últims anys, passant de representar un 49 % de la facturació el 2004 a només un 14 % el 2013. El conseller delegat, Marc Puig, ha comentat, en aquest sentit, que des del passat Nadal aquest deteriorament s'ha frenat i es preveu un creixement "moderat" de les vendes a Espanya els anys vinents.

Empresa familiar i internacional
Puig, empresa familiar dirigida en l'actualitat per la tercera generació, compta amb una plantilla de més de 4.200 treballadors, el 40% d'ells a Espanya, i ven els seus productes en més de 140 països. El 67% de totes les unitats venudes en el món es fabrica a Espanya i el 31 % restant a la fàbrica francesa de Chartres.

L'any 2005, Puig tenia una quota de mercat mundial del 3,4 % en el negoci de les fragàncies selectives, una xifra que és actualment del 8,6%, el que situa al grup català com el sisè operador mundial del sector. El seu directiu també ha explicat que Puig ha dissenyat un ambiciós pla de creixement per als pròxims anys, amb l'objectiu d'assolir el 2020 una quota de mercat del 12 % en fragàncies selectives i convertir-se en el tercer jugador mundial del sector.

"No serà fàcil, però aquesta és la nostra aspiració", ha assenyalat Puig, que ha subratllat que la companyia vol arribar a ser un grup propietari de marques de luxe, mantenint un model híbrid que combini la construcció de la imatge de marca a través de la moda i la traducció d'aquesta imatge al món de la perfumeria. Puig compta en el seu portafoli amb un ampli ventall de marques pròpies i llicenciades, com Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Prada o Valentino.

Centenari amb nova seu
Per celebrar els seus 100 anys d'història, la companyia inaugurarà aquest dilluns, amb la presència dels Prínceps d'Astúries, la Torre Puig. La seva nova seu corporativa, un edifici de 23 plantes, està situada a la plaça Europa de l'Hospitalet de Llobregat i és obra del prestigiós arquitecte espanyol Rafael Moneo. Puig ha precisat que Puig ocupa la totalitat de l'immoble en règim de lloguer, encara que pot exercir l'opció de compra en un termini d'entre set i dotze anys.