• Empresa
  • Qualsevol peça de roba a 25 euros el quilo

Qualsevol peça de roba a 25 euros el quilo

Una botiga de moda de Tarragona ven la roba segons el seu pes sigui la marca o producte que sigui

    En aquesta cistella es pesa la roba
    En aquesta cistella es pesa la roba
    ACN
    05 de Juliol de 2013
    Act. 05 de Juliol de 2013
    Una botiga de Tarragona ven la robaa pes. El sistema és ben senzill: val 25 euros el quilo. Sobre el mostrador, en lloc d'un aparell de llegir codis de barres, hi ha una gran cistella on pesar els productes, des de la peça més lleugera, com pot ser una samarreta de tirants, que fa uns 85 grams –i per tant val 2,13 euros–, a la més pesada, una jaqueta de pell d'1,220 quilos –30,5 euros–.

    La parella que porta la botiga també compra a pes a Alacant, on la cadena KiloRopa emmagatzema estoc de roba de primera i segona mà. En Pau Sánchez i la Gabriela Ítaca són dos joves llicenciats en Filosofia que, farts de buscar feina sense èxit, van decidir fer-se emprenedors i obrir una tenda amb una filosofia de vendre amb la qual combreguen.

    Totes les marques al mateix sac
    Sigui nova o usada, de marca o sense, qualsevol peça de roba d'aquest establiment es ven en funció del seu pes. Tot costa el mateix: 25 euros el quilo, independentment de si el client escull uns texans desgastats o un vestit d'Hugo Boss. Un client, així doncs, no va dubtar en pagar els 25 euros que costava un conjunt de jaqueta i pantalons d'aquesta firma alemanya, que pesava un quilo clavat. Bosses de mà i mocadors són els únics productes, amb etiqueta de preu fixat, que no passen per la bàscula.

    Aquest tipus de botigues de vendre en funció del pes, ja assentades en altres països com Anglaterra, França i, sobretot, els Estats Units, i comencen a emergir a Catalunya. KiloRopa n'ha començat implantar a l'Estat espanyol amb previsió d'arribar a la dotzena de tendes aquest mateix any. Aquesta és la primera que s'obre a Tarragona i se'n planteja una a Amposta.

    Un estalvi del 40%
    Una tenda com la seva té un potencial mitjà de vendes d'uns 350 quilos de roba al mes. La inversió inicial era assumible i els va atraure tant la fórmula de vendre per pes com el preu competitiu, amb un estalvi per al client, com a mínim, d'un 40%. El fet de disposar de diverses marques, sense falsificacions, també és un ganxo per captar clientela. Sobre el perfil de client, Sánchez explica que "ens vénen d'entre 20 a 40 anys, però també senyores grans del barri, atretes pel preu".

    Ara és època de rebaixes i totes les tendes de roba abaixen els seus preus. "Nosaltres només podem baixar el preu del quilo, i no descartem fer-ho", diu Sánchez. Fa només dos mesos que van obrir la botiga i encara és aviat per fer-ne balanç. Amb tot, el repte d'aquesta parella és fer-hi una ampliació de cara a l'hivern. Aquest local de lloguer, pròxim al Camp de Mart, ja els ha quedat petit. Desconeixen quantes peces de roba tenen a la venda. Només ho saben en quilos: uns 250.