Quan les màquines entenen el llenguatge humà

Inbenta millora l'atenció al client amb un mètode basat en el llenguatge natural i la cerca semàntica

Quina importància té el cercador intern de les empreses? Quants usuaris acaben comprant un producte o servei? Cada vegada, els usuaris tenen menys paciència i menys temps quan no troben la informació que busquen de manera immediata a una pàgina web. Segons, el fundador i co-CEO d'Inbenta, Jordi Torras, "l'èxit d'una empresa també depèn d'una bona atenció al client, i en aquest sentit, la pàgina web d'una companyia i les xarxes socials són una peça clau".

Inbenta va néixer al 2005 com a start-up, amb l'objectiu d'ajudar a les empreses a gestionar les interaccions amb els clients. Avui en dia, l'empresa de Barcelona ja és líder a Espanya en sistemes d'ajuda online automàtics, basats en la intel·ligència artificial. Té seus a França, Brasil i els Estats Units i grans clients com ara Groupon, Ticketmaster, AXA, Iberia i Deutsche Bank. "El nostre software es basa en la Teoria Sentit-Text, fet que ens permet interpretar el llenguatge natural i traduir les paraules a conceptes", comenta Julio Prada, co-CEO d'Inbenta, qui afegeix que "a diferència de la cerca per paraules clau, aquest sistema es basa en el significat".

La meitat de l'equip d'aquesta empresa catalana són lingüistes computacionals: "Som una empresa de software governada per tècnics", especifica Prada. Un dels trets diferencials d'Inbenta és que el seu programari està al núvol, fet que els permet ser globals i internacionalitzar-se d'una forma ràpida i econòmica.

Primera parada: països veïns
El 40% de la facturació d'aquest primer trimestre prové de fora d'Espanya, dada molt positiva tenint en compte que l'estratègia d'internacionalització va començar a finals del 2011. El primer mercat va ser França, on Inbenta té una oficina a Tolosa; seguit de Brasil, un país amb més de 200 milions d'habitants connectats a Internet. "En un primer moment has de projectar l'expansió en un context europeu. Aprofita les avantatges de la Unió Europea, comença per França o Portugal", aconsella Torras, qui adverteix que "hi ha molts emprenedors que han triomfat a Espanya i que el pas immediat és anar als Estats Units, on s'emporten un bon cop. És un mercat agressiu, car, lluny i amb una diferència horària notable".

Des de fa més d'un any i mig, Torras viu a la zona del Silicon Valley (Califòrnia). "Estem acostumats a veure pel·lícules americanes i tenim la sensació que tot ens és familiar, però les maneres de fer negoci són molt diferents. De vegades les referències de grans clients espanyols et serveixen de ben poc", comenta el fundador d'Inbenta. Segons Torras, "quan et truca un client és que ja ha fet tota la recerca i sap perfectament qui ets. La teva imatge online és molt important".

Nous idiomes, més dispositius
El software d'Inbenta permet afegir idiomes a gran velocitat. De moment ja treballen amb més de 15 llengües i esperen ampliar-ne el nombre a mesura que ampliïn mercat. "Aquest 2013 hem lligat acords de col·laboració amb empreses dels Països Nòrdics, per tal de tenir partners en aquesta zona", explica Prada.

En paral·lel, es centren en millorar els sistemes de gestió d'interacció online a través dels dispositius mòbils i les tauletes. En aquest sentit, "la gestió a través de les xarxes socials, concretament del Twitter, és increïble, és la tendència", assegura un dels co-CEO de l'empresa, "l'usuari preferix una atenció automatitzada, instantània i online".
Avui et destaquem
El més llegit