• Empresa
  • Renfe estrena la nova ruta Barcelona-Lió

Renfe estrena la nova ruta Barcelona-Lió

D’aquí a 15 dies, a aquesta ruta s’hi sumarà el servei Madrid-Marsella

Imatge de Raül Blanco (centre), president de Renfe | Cedida
Imatge de Raül Blanco (centre), president de Renfe | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
13 de Juliol de 2023
Act. 13 de Juliol de 2023

A les 8:22 hores d’aquest dijous ha sortit, des de l’estació de Sants, el primer tren de la nova ruta de Renfe entre Barcelona i Lió. Per primer cop, el servei ha estat dirigit exclusivament per un maquinista espanyol, sense necessitat de dur a terme cap canvi a la frontera. D’aquí a 15 dies, a aquesta ruta s’hi sumarà el servei Madrid-Marsella. Des de fa tres setmanes, la companyia ja ha venut 43.000 bitllets per connectar els passatgers amb les ciutats de Lió, Marsella, Nimes, Avinyó o Ais de Provença. Per guanyar un forat al mercat, els trens de Renfe compten amb connexió wifi a bord, restauració i un sistema de preus flexible.

 

“Després de molts anys de feina completem la nostra entrada a França”, apunta Raül Blanco. En aquest sentit, el president de Renfe assegura que amb l’entrada en servei de la ruta “es recupera una reivindicació històrica de connectar Barcelona amb la resta d’Europa per via ferroviària”. A curt termini, Blanco ha comunicat que tots els esforços de la companyia es focalitzaran en l’arribada a París, prevista per l’any 2024. Els trens AVE connecten des d’avui Barcelona amb Lió en 5 hores, Perpinyà en 1 hora 25 minuts, Narbona en 2 hores, Montpeller en 3 hores 8 minuts, Nimes en 3 hores 38 minuts i Valença en 4 hores 23 minuts. A partir del 28 de juliol, les connexions arribaran fins a Marsella (5 hores de viatge des de Barcelona i 8 hores des de Madrid), Avinyó i Ais de Provença.

El discurs de Blanco arriba pocs dies després que Renfe hagi anunciat que reforçarà les accions en defensa de la seva cartera de marques, i, en especial, de les seves marques renomenades, concretament AVE, per a la qual cosa comptarà amb la col·laboració de l’Associació de Defensa de la Marca (ANDEMA) i del Fòrum de Marques Renomenades Espanyoles (FMRE), a les quals ha sol·licitat el disseny i desenvolupament d’iniciatives en defensa de la marca AVE. La petició de Renfe a ANDEMA i al FMRE es produeix a partir de l'incident d'un tren d'Ouigo (de la marca de la francesa SNCF, Société Nationale des Chemins de Fer Français) que va patir una avaria solucionada unes hores després. Durant i després de l’incident, viatgers i mitjans de comunicació es van adreçar a Renfe, confonent la marca francesa (Ouigo) amb la marca AVE, segons apunta la companyia.