21
d'Agost
de
2015
Act.
23
d'Agost
de
2015
L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha enviat un requeriment a Renfe per exigir-li que informi els viatgers dels trens de llarg recorregut de la diferència de preu que hi ha entre els bitllets venuts a les taquilles o a les màquines automàtiques. Des del 10 d'agost, la companyia ferroviària cobra un 5,5% de comissió per la venda dels títols a la finestreta. Un increment que Consum ha denunciat perquè ni la megafonia ni els cartells de les estacions informen d'aquesta diferència de costos. En cas que RENFE no atengui el requeriment en el termini de 10 dies, l'ACC ha anunciat que emprendrà "les accions necessàries per tal de corregir aquesta infracció en matèria de consum i disciplina de mercat".
L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha detectat que l'increment de preus s'aplica a les finestretes de l'estació de Sants-Barcelona i que la diferència només afecta als bitllets dels trajectes de llarg recorregut.
Davant d'aquest fet, l'ACC, depenent del Departament d'Empresa i Ocupació, ha enviat un requeriment a la companyia RENFE exigint que informi els viatgers de la diferència de preu existent entre els bitllets venuts per finestreta i els dispensats per les màquines automàtiques situades a la mateixa estació.
I és que segons Consum, a l'Estació de Sants no hi ha cap cartell indicatiu que informi de la referida de preus i tampoc se n'informa a través de la megafonia. A través d'un comunicat, l'ACC ha considerat que "aquesta circumstància representa una infracció que vulnera els drets dels consumidors".
En cas que RENFE no atengui el requeriment en el termini de 10 dies, l'ACC ha anunciat que "iniciarà les accions necessàries per tal de corregir aquesta infracció en matèria de consum i disciplina de mercat".
L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha detectat que l'increment de preus s'aplica a les finestretes de l'estació de Sants-Barcelona i que la diferència només afecta als bitllets dels trajectes de llarg recorregut.
Davant d'aquest fet, l'ACC, depenent del Departament d'Empresa i Ocupació, ha enviat un requeriment a la companyia RENFE exigint que informi els viatgers de la diferència de preu existent entre els bitllets venuts per finestreta i els dispensats per les màquines automàtiques situades a la mateixa estació.
I és que segons Consum, a l'Estació de Sants no hi ha cap cartell indicatiu que informi de la referida de preus i tampoc se n'informa a través de la megafonia. A través d'un comunicat, l'ACC ha considerat que "aquesta circumstància representa una infracció que vulnera els drets dels consumidors".
En cas que RENFE no atengui el requeriment en el termini de 10 dies, l'ACC ha anunciat que "iniciarà les accions necessàries per tal de corregir aquesta infracció en matèria de consum i disciplina de mercat".