Renfe renova els simuladors de conducció a Catalunya

La companyia actualitza les cabines de conducció per millorar el realisme dels gràfics i incorporar noves funcionalitats per enriquir la formació de maquinistes

Els simuladors de conducció de Renfe | Cedida Els simuladors de conducció de Renfe | Cedida

Renfe renova vuit cabines de conducció a Catalunya, sis al centre formatiu de l’Hospitalet de Llobregat i dos a Tarragona, que s’utilitzen una mitjana de 9.000 hores de formació a l’any. Segons informa la companyia en un comunicat, la seva actualització permetrà millorar el realisme dels gràfics i incorporarà noves funcionalitats dirigides a millorar la formació de maquinistes i aspirants a maquinistes.

Aquests simuladors, amb els quals els maquinistes en formació poden afermar els seus coneixements, es troben a les Aules Tecnològiques de Conducció que estan repartides en diverses seus de la Direcció de Formació on l'Escola Tècnica Professional de Conducció i Operacions realitza la seva activitat, l’Hospitalet de Llobregat i Tarragona.

Fins al final del seu cicle de vida aquestes màquines han mantingut la seva plena operativitat en el relacionat amb la senyalització, sistemes de bloqueig, sistemes de comunicació i sistemes de protecció de tren. Això ha permès un ús continuat i satisfactori en cursos de reciclatge de certificació de maquinistes, cursos de capacitació per al maneig de sistemes de protecció de tren, a més dels cursos preparatoris per a l'obtenció de la certificació de maquinista i en proves professionals per a selecció de nous maquinistes.

La mitjana anual de formació generada a través dels simuladors ha estat de 550 maquinistes i 8.500 hores a l’Hospitalet de Llobregat, mentre que a Tarragona han estat 50 participants i 700 hores l’any.  S’inclouen maquinistes del grup i les diverses promocions d'aspirants a maquinista de la ETPCO.

Més informació
Renfe retorna més d'11 milions d'euros per la pandèmia
Renfe retorna més de 65 milions d'euros als seus clients
Avui et destaquem
El més llegit