Repsol ha multiplicat per quatre els beneficis fins al setembre, superant per primera vegada els 5.000 milions d'euros, segons consta en els resultats financers publicats aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). En un context complex per les restriccions globals d'oferta i l'increment del preu del cru i els productes refinats pel conflicte al Pròxim Orient, l'energètica ha guanyat 5.006 milions d'euros, especialment per la revalorització dels seus estocs, que creixen en 943 milions.
En aquest escenari, Repsol ha anunciat un tercer programa de recompra d'accions per valor de 950 milions. L'empresa preveu projectes per valor d'11.500 milions d'euros fins al 2030, el 60% en entorns de grans centres industrials.
L'empresa preveu projectes per valor d'11.500 milions d'euros fins al 2030, el 60% en entorns de grans centres industrials
En un comunicat, Repsol explica que ha pagat en impostos 10.500 milions d'euros, dels quals 7.500 milions a Espanya, un 72%, i assegura que "continua sent una de les empreses de l'Ibex-35 que més impostos paga al país". D'altra banda, Repsol detalla que la remuneració total als accionistes se situarà al voltant dels 3.000 milions d'euros.
Afegir VIA Empresa com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat