• Empresa
  • Royal Caribbean vol Barcelona com a base mediterrània

Royal Caribbean vol Barcelona com a base mediterrània

La companyia ha quedat molt satisfeta de les instal·lacions després del pas de l'Oasis of the Seas

    Barcelona, enclavament turístic i de creuers
    Barcelona, enclavament turístic i de creuers
    EFE
    21 de Setembre de 2014
    Act. 21 de Setembre de 2014
    La naviliera Royal Caribbean vol que Barcelona sigui la seva "base principal" al Mediterrani, però per a això emplaça el Port de Barcelona a continuar adaptant les seves instal·lacions als vaixells "més nous i més grans" d'aquesta companyia.

    En una entrevista a Efe, el president d'aquesta corporació internacional, Adam Goldstein, s'ha mostrat satisfet amb les instal·lacions del Port de Barcelona, on va atracar aquesta setmana l'Oasis of the Seas, el creuer més gran del món, i ha afegit que: "Esperem que Barcelona sigui en el futur la nostra base principal al Mediterrani".

    L'any que ve l'Allure of the Seas, amb capacitat per allotjar a 6.318 passatgers i vaixell bessó a l'Oasis of the Seas, ha elegit Barcelona com la seva base a Espanya per fer una temporada completa de creuers pel Mediterrani.

    Els plans per Barcelona
    Preguntat pels plans que té per a Barcelona, ha assegurat que confia en què "tingui èxit" tant l'estada de l'Oasi of the Seas a Barcelona com la de l'Allure of the Seas el 2015, i ha afegit que si el Port segueix donant suport a l'arribada de creuers de gran format i creant la infraestructura necessària per a això, "el futur és brillant perquè Barcelona sigui la base principal dels nostres vaixells més grans" al Mediterrani.

    Royal Caribbean és el grup al qual pertanyen companyies com l'homònima Royal Caribbean Internacional, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises, Pullmantur, Croiseres de France i Tui Cruises, una societat conjunta amb Tui.

    A favor de l'obertura de comerços els festius
    Goldstein, que aquesta setmana ha participat al congrés de creuers Seatrade Med a Barcelona, ha destacat l'impacte econòmic dels creuers per a aquesta ciutat i ha defensat que els comerços puguin obrir els dies festius.

    "La indústria de creuers té capacitat per aportar activitat econòmica (a la ciutat) els set dies de la setmana. Obrir els comerços és la millor forma d'aprofitar els creuers i de maximitzar el nombre d'ocupacions que es podrien generar", ha opinat.

    Per això, estem "molt a favor" que hi hagi llibertat d'horaris comercials, però "respectem la cultura i els gustos locals", ha assegurat.

    El repte dels creuers a Europa durant l'hivern
    Malgrat que Barcelona és actualment el principal port de creuers del Mediterrani, Goldstein creu que la capital catalana està "bastant lluny" de superar els ports de Miami (EUA).

    "Europa és extremadament important per a nosaltres a la primavera, estiu i tardor, però a l'hivern hem de desplaçar els vaixells a un altre lloc. Potser puguem superar aquest obstacle a mesura que vagi creixent el mercat, però segueix sent un factor limitant avui dia", ha assegurat.

    Quant al mercat espanyol, ha comentat que és un "mercat important" a Europa al costat de l'italià i al francès, encara que el Regne Unit, els Estats Units o la Xina continuen sent els mercats principals.

    Aliances pels creuers al Port
    Respecte a l'aliança amb la companyia turca Global Ports Holding (GPH) per controlar la societat Creuers del Port, que explota cinc de les sis terminals de creuers del Port de Barcelona, ha evitat entrar en detalls i revelar quant ha invertit Royal Caribbean i quin percentatge de la companyia controla.

    "Fa quinze anys ens vam adonar que, pel tipus de vaixell que construíem, havíem de ser proactius i liderar les terminals necessàries per acollir-los", ha afirmat.

    A la pregunta de quines són les àrees amb més potencials de creixement en el sector dels creuers, ha comentat que els augments més importants es donen a l'Àsia i en particular a la Xina.

    "L'estiu que ve tindrem en algun moment fins a quatre vaixells de creuer operant des de quatre ciutats xineses", ha explicat Goldstein.

    Respecte al futur dels creuers, ha assegurat que continuaran fent-se vaixells fins i tot més grans que l'Oasis o l'Allure of the Seas, encara que segurament hi haurà un "inusual període d'estabilitat" fins a passar fins a la següent classe de vaixells.

    En aquest punt, Goldstein ha comentat que les taxes més grans de satisfacció entre els clients de creuers es donen entre els de mida més gran.