• Empresa
  • Ryanair creix un 33% en freqüències a l'aeroport de Girona, fins als 56 vols setmanals

Ryanair creix un 33% en freqüències a l'aeroport de Girona, fins als 56 vols setmanals

L'aerolínia, Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç reclamen a Aena que no incrementi les taxes als aeroports petits

L'aerolínia manté nou rutes a l'aeroport de Girona aquest hivern | ACN
L'aerolínia manté nou rutes a l'aeroport de Girona aquest hivern | ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
Girona
18 de Setembre de 2024

Ryanair mantindrà nou rutes a l'aeroport Girona-Costa Brava aquest hivern, però creixerà un 33% en freqüències fins a arribar als 56 vols setmanals. En relació amb l'any passat hi ha tres destins que cauen del llistat (Belfast, Birmingham i Marràqueix) i tres més que s'hi incorporen (Beni-Mellal, Eindhoven i Wroclaw).

 

La mànager de la companyia a l'Estat, ElenaCabrera, ha avançat que Ryanair posa aquest hivern 250.000 bitllets a la venda i que l'objectiu és continuar creixent a Girona amb l'horitzó d'arribar als tres milions de passatgers el 2030. Això sí, Cabrera admet que l'augment de taxes que vol aplicar Aena als aeroports regionals pot ser un fre, i tant ella com Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç reclamen a l'Estat que s'ho repensi.

 

"Ens trobem que en el cas de Girona l'augment de taxes serà de l'1,4%, mentre que en aeroports grans com el de Barcelona, s'abaixaran un 0,2%; això és incomprensible", ha subratllat Cabrera. Aquí, el president de la Diputació de Girona, MiquelNoguer, s'ha alineat amb la seva demanda i, en nom de la Taula Estratègica de l'Aeroport, que també engloba la Generalitat i la Cambra de Comerç, ja ha anunciat que demanarà reunir-se amb el president d'Aena per demanar-li que repensin l'estratègia.

Cabrera: "Ens trobem que en el cas de Girona l'augment de taxes serà de l'1,4%, mentre que en aeroports grans com el de Barcelona, s'abaixaran un 0,2%; això és incomprensible"

"No és una bona notícia que s'apugin taxes als aeroports petits i que, per contra, es baixin als grans que ja estan saturats, perquè això no ens beneficia", ha dit. "Si fem un esforç per promoure l'aeroport de Girona i part d'aquests diners acaben anant a Aena, no s'estan fent les coses bé", ha afegit (en relació amb els 1,6 milions que l'associació hi destina anualment, bona part dels quals van a parar a Ryanair).

Noguer ha destacat que "l'aposta clara" que Ryanair fa per Girona aquesta temporada d'hivern contribueix a "desestacionalitzar" l'aeroport, i s'ha mostrat convençut que aquest 2024 -també, sumant les altres companyies- es tancarà superant els 2 milions de passatgers (acostant-se així i igualant les xifres prepandèmia dels anys 2018 i 2019). El president, a més, també ha dit que l'objectiu és que aquesta xifra no tan sols es consolidi, sinó que es vagi incrementant en propers exercicis. "I perquè això sigui així ens hi ha d'acompanyar tothom; Aena, el primer", ha insistit.