La planta de Volkswagen a Wolfsburg (Alemanya) fabricarà un dels futurs models de Seat com a via per compensar la reducció de feina prevista a Alemanya pel pla de retallada de costos després del dieselgate, segons han informat fonts de la companyia automobilística.
El model no ha transcendit, però serà previsiblement el tot terreny urbà (SUV) gran del qual Seat va presentar un prototip el 2015.
Aquesta fabricació a Alemanya -la primera d'un Seat en aquest país- arribaria a partir del 2018, ja que els plans per al 2017 ja estan definits, i serà el quart país en el qual es produeixen models de la marca espanyola, després de Portugal (Seat Alhambra), Eslovàquia (Mii) i República Txeca (el SUV Ateca).
La planta de Seat a Martorell (Barcelona) produirà des de l'any que ve el SUV petit Seat Arona, basat en la plataforma del Seat Ibiza, però el comitè d'empresa aspira a atreure en el futur la fabricació de l'Ateca perquè aquest model és un dels tres pilars actuals de la marca, ha explicat el president del comitè, Matías Carnero.
"Si el mercat va cap als SUV, a Martorell volem estar en aquest segment", ha afegit, lamentant que el SUV gran es produeixi fora perquè no aportarà a Barcelona l'efecte positiu directe de generació de feina, tot i que ha reconegut que sí permetrà millors resultats econòmics per a la companyia.
El model no ha transcendit, però serà previsiblement el tot terreny urbà (SUV) gran del qual Seat va presentar un prototip el 2015.
Aquesta fabricació a Alemanya -la primera d'un Seat en aquest país- arribaria a partir del 2018, ja que els plans per al 2017 ja estan definits, i serà el quart país en el qual es produeixen models de la marca espanyola, després de Portugal (Seat Alhambra), Eslovàquia (Mii) i República Txeca (el SUV Ateca).
La planta de Seat a Martorell (Barcelona) produirà des de l'any que ve el SUV petit Seat Arona, basat en la plataforma del Seat Ibiza, però el comitè d'empresa aspira a atreure en el futur la fabricació de l'Ateca perquè aquest model és un dels tres pilars actuals de la marca, ha explicat el president del comitè, Matías Carnero.
"Si el mercat va cap als SUV, a Martorell volem estar en aquest segment", ha afegit, lamentant que el SUV gran es produeixi fora perquè no aportarà a Barcelona l'efecte positiu directe de generació de feina, tot i que ha reconegut que sí permetrà millors resultats econòmics per a la companyia.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.