Quines oportunitats tenen les empreses catalanes a l'exterior?

La 27a Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ se centra en el nou comerç després de la COVID-19

Gran angular de la ciutat de Barcelona Gran angular de la ciutat de Barcelona

El comerç electrònic serà un dels grans protagonistes de la 27a edició de la Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ, que comença aquest dilluns 30 de novembre i s’estendrà fins al divendres 4 de desembre, i que centrarà la seva activitat a oferir a les empreses catalanes les eines necessàries per treballar els mercats internacionals en el context que deixa la pandèmia de la COVID-19.

El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, serà l’encarregat d’inaugurar l’esdeveniment, que per primera vegada se celebrarà en format virtual per la situació provocada per la COVID-19. El conseller presentarà durant la seva intervenció les principals dades del nou estudi d’ACCIÓ sobre l’ecommerce a Catalunya i compartirà les línies mestres del nou programa per fomentar la internacionalització empresarial a través del comerç electrònic.

Més info: Per WhatsApp o Zoom, però seguir exportant

La Setmana de la Internacionalització és l’acte de referència per a empreses, agents i entitats interessats en els processos de negoci a l’exterior. En la seva sessió inaugural, també comptarà amb la participació del conseller delegat d’ACCIÓ, Joan Romero, i amb la conferència El comerç mundial en l’era (post) COVID-19, a càrrec de Mariya Hake, economista de l’International Finance Corporation (World Bank Group). El primer dia de la Setmana de la Internacionalització es completarà amb una taula rodona que analitzarà l’estat de les exportacions catalanes i els mercats amb més oportunitats en el context posterior a la pandèmia.

La resta de sessions consistiran en quatre jornades sectorials dedicades a la salut, les TIC, l’alimentació i el comerç electrònic. Cadascun d’aquests àmbits comptarà amb una taula rodona virtual amb la presència d’experts i empreses i on VIA Empresa realitzarà la moderació del webinar dedicat a l’ecommerce. Després del webinar, sis directors de les Oficines Exteriors d'ACCIÓ presentaran en format pitch les oportunitats específiques d’aquests àmbits en els seus mercats. Posteriorment, els assistents podran gaudir també de reunions virtuals amb els directors les oportunitats dels quals els hagin interessat més.

Alhora, els 40 directors de les Oficines Exteriors mantindran entrevistes virtuals amb empreses catalanes interessades a explorar noves oportunitats de negoci a l’exterior. La xarxa d’Oficines Exteriors acumula més de 30 anys de trajectòria i té un abast de més de 100 mercats. Durant el primer semestre de l’any 2020, el nombre de projectes gestionats per aquesta xarxa va créixer un 13%, una xifra que indica la voluntat de l’empresa catalana de seguir buscant oportunitats de creixement a l’exterior malgrat la complexitat de la situació actual.

Més informació
Quines oportunitats d'inversió sorgeixen de la covid-19?
Avui et destaquem
El més llegit