Telefónica preveu cobrir tot Catalunya amb fibra el 2022

Álvarez-Pallete recorda que actualment l'empresa cobreix el 72% del territori català amb ultrabanda ampla

El president de Telefónica, José María Álvarez-Pallete, ha anunciat la intenció de la companyia que dirigeix de cobrir en un termini màxim de cinc anys la totalitat del territori català amb fibra òptica. En una conferència en el Cercle d'Economia, el directiu ha explicat que Telefónica cobreix actualment el 72% de Catalunya amb fibra, un percentatge "que no té ningú a Europa", però, ha afegit, l'objectiu és seguir apostant pel Principat i cobrir, d'aquí a 2022, tot el territori català amb aquesta tecnologia.

Álvarez-Pallete ha recordat que Telefónica ha invertit uns 1.400 milions d'euros a Catalunya en els últims anys i que la cobertura 4G cobreix el 98% de la comunitat autònoma. De fet, ha destacat que Telefónica ha ajudat Espanya a trobar-se al capdavant dels països de l'OCDE en penetració de fibra, només per darrere de Corea i Japó.

El directiu ha destacat també en la seva primera visita com a president de Telefónica a Catalunya el "compromís" de l'empresa amb la innovació al Principat, on la multinacional compta amb el centre de R D intern més important del món, i on també tenen una important activitat l'acceleradora d'empreses Wayra o Telefónica Open Future.

"Aquí estan passant moltes coses molt potents i Catalunya és capaç d'atreure molt talent per molts motius", ha manifestat Álvarez-Pallete, que està considerat un dels millors directius d'empreses cotitzades d'Espanya en 2016, segons la revista Forbes.

Adaptar-se per liderar
El president de la multinacional de telecomunicacions ho té clar, i així ho ha mostrat davant el públic assistent al Cercle, que la digitalització impactarà fort "i no hi ha cap sector que se'n salvi", ha afirmat. "L'impacte de la revolució digital està sent el doble que la revolució industrial i el triple que la revolució agrària", ha dit el directiu, que ha avisat, així mateix, que "la tecnologia trenca els models de negoci tradicionals de manera dramàtica i per això cal adaptar-s'hi".

"Tots ens hem de transformar, es pot discutir com et transformes, però no si ho has de fer", ha afirmat el directiu, que ha explicat com la companyia que dirigeix ha entomat aquesta digitalització i ha esdevingut, tot i les adversitats, en una de les set empreses de telecomunicacions més grans del món amb més de 350 milions de clients.

En aquest sentit ha explicat que actualment ningú vol pagar pel servei estrella que tradicionalment havia venut Telefónica, és a dir, la veu. Això està desapareixent com va passar amb els sms amb l'apariicó de Whatsapp. Així ha estat necessari per a Telefónica sortir de les seves fronteres i diversificar-se amb productes i serveis.

Per això el directiu defensa que l'empresa s'ha de veure com a diverses plataformes i ha detallat quines són les que impulsen el seu negoci: la primera són els actius físics, el que ell ha denominat "la fàbrica", que s'encarrega de desplegar la fibra, el 4G, els routers, call centers i data centers, una àrea en què hn invertit 35.000 milions d'euros des del 2012.

La segona són els sistemes, cosa que implica "matar el model analògic i fer la companyia digital de punta a punta", ha sentenciat Pallete, cosa que ha suposat una inversió de prop de 6.000 milions d'euros. La tercera i darrera plataforma són els productes i serveis, com el vídeo, els serveis al núvol i la Internet de les Coses.

El directiu ha anunciat que actualment l'empresa està treballant en la quarta plataforma, que serà presentada durant el Mobile World Congress de Barcelona. Es tractarà de presentar les dades que genera la xarxa i que són propietat dels clients. El que farà Telefónica és "posar-los davant dels usuaris" perquè comprenguin el valor que tenen i "què volen fer-ne". I això "significarà la transformació del model de negoci", ha reblat el president de Telefónica.

Avui et destaquem
El més llegit