• Empresa
  • Telefónica acorda la venda de la seva filial a Colòmbia a Millicom per uns 368 milions d’euros

Telefónica acorda la venda de la seva filial a Colòmbia a Millicom per uns 368 milions d’euros

La multinacional justifica l'operació per l'estratègia de "reduir gradualment" la presència a Hispanoamèrica

Telefónica puja gairebé un 2% després de tancar la venda de la seva filial a Colòmbia| EP
Telefónica puja gairebé un 2% després de tancar la venda de la seva filial a Colòmbia| EP
Redacció VIA Empresa | EP
13 de Març de 2025
Act. 13 de Març de 2025

Les accions de Telefónica pujaven aquest dijous gairebé un 2% a la Borsa cap a les 9.45 hores, després que la companyia espanyola anunciés que ha assolit un acord definitiu per la venda de la seva filial a Colòmbia a la teleco luxemburguesa Millicom per uns 368 milions d'euros.

 

En aquest context, Telefónica pujava un 1,85% a l'Ibex 35, cosa que la portava a liderar les pujades de l'indicador principal del selectiu espanyol, amb els seus títols intercanviant-se a un preu unitari de 4,304 euros.

Segons va informar el dimecres a tancament de mercat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Telefónica ha acordat amb Millicom la venda de la totalitat de les accions que ostenta a la seva filial Colombia Telecomunicaciones, representatives del 67,5% del seu capital social.

 

Telefónica ha acordat amb Millicom la venda de la totalitat de les accions que ostenta a la seva filial Colombia Telecomunicaciones

"Aquesta operació s'emmarca dins de la política de gestió de cartera d'actius del Grup Telefónica, i està alineada amb la seva estratègia de reduir gradualment l'exposició a Hispanoamèrica", ha justificat la companyia espanyola.

Telefónica busca reduir la seva exposició a Amèrica Llatina, una cosa que, més enllà d'aquesta operació a Colòmbia, s'ha traduït també en la venda de la seva filial a Argentina per uns 1.200 milions d'euros i en la sol·licitud del concurs de creditors a Perú, a la qual s'afegeix la possibilitat que la companyia es desprengui de les seves filials a Uruguai i Mèxic.

Per altra banda, la companyia ha anunciat recentment que durà a terme una revisió estratègica dels seus negocis a la llum dels actuals canvis geopolítics, si bé la nova fulla de ruta es farà pública en el segon semestre de l'exercici.