Uber perd Londres

L'empresa nord-americana de serveis de transport perd la seva llicència per operar a la capital britànica per problemes de seguretat

El sector del tàxi està en peu de guerra contra Uber
El sector del tàxi està en peu de guerra contra Uber

L'empresa nord-americana Uber de serveis de transport ha perdut la seva llicència per operar a Londres per considerar-se insuficients les seves mesures de seguretat, ha anunciat el regulador del transport de la capital, Transport for London (TfL).

La TfL ha decidit no renovar a la companyia multinacional la seva llicència, que expirava el 30 de setembre, en concloure que "no reuneix els requisits" necessaris per operar a la ciutat, a causa de qüestions de "seguretat ciutadana".

El regulador qüestiona els controls que Uber, gestionada a través d'una aplicació telefònica, fa als seus conductors així com la seva actitud davant possibles delictes greus.

L'alcalde de Londres, el laborista Sadiq Khan, ha donat suport a la decisió de la TfL, organisme que presideix, i ha declarat que "estaria malament seguir emetent una llicència a Uber si això pot suposar un risc per a la seguretat dels londinencs".

"Vull que Londres estigui al capdavant de la innovació i la tecnologia i que sigui la llar natural per a noves empreses que proporcionin millors i més assequibles serveis als londinencs", ha afirmat, "però totes les empreses han de respectar les normes i adherir-se als estàndards vigents, especialment pel que fa a la seguretat dels clients", ha afegit.

L'alcalde ha subratllat que "tots els serveis de lloguer privats han de respectar la normativa".

El president de la comissió parlamentària sobre taxis, el també laborista Wes Streeting, ha lloat "la valenta decisió" de TfL, i l'alcalde i ha incidit que l'empresa ja ha estat prohibida en altres ciutats d'Europa i Estats Units.

Streeting ha recordat que, al Regne Unit Uber, els conductors del qual són particulars que operen a través de la seva aplicació, no ha denunciat apropiadament presumptes delictes de violació i abús sexual a passatgers i ha estat, a més, demandada pels seus empleats per no garantir els més bàsics drets laborals.

Per la seva banda, el gerent de Uber a Londres, Tom Elvidge, ha dit que, en prohibir l'aplicació, "La TfL i l'alcalde han cedit davant un petit nombre de persones que volen restringir l'oferta per al consumidor".

"Si aquesta decisió es manté, deixarà sense ocupació més de 40.000 conductors amb llicència i privarà els londinencs d'un mitjà de transport còmode i assequible", va advertir.

Més informació
Indústria, el motor de la reactivació econòmica
Transfer Systems, quan el taxi t'arriba a la porta de l'hotel
Uber descarta operar a Barcelona per la falta de vehicles
Avui et destaquem
Comentaris