Un euro solidari per cada apartament turístic llogat

40 empreses amb més de 1.700 apartaments turístics col·laboren amb el Casal dels Infants

L'Associació d'Apartaments de Barcelona engega aquest pròxim dilluns una nova edició de la campanya solidària que dóna un euro al Casal dels Infants per cada reserva entre el 15 de juny i el 15 de setembre. Amb aquesta mesura solidària, APARTUR busca redistribuir els beneficis del turisme per transformar els barris i contribuir a la igualtat d'oportunitats. La campanya Check In Solidari, que s'allargarà durant tot el període estival, recollirà fons pel projecte materno-infantil Vincles del Casal dels Infants.

En total són 40 les empreses que formen part d'APARTUR i que s'han adherit a aquesta campanya que s'allargarà fins al 15 de setembre i que dóna un euro per cada reserva d'un apartament turístic feta durant aquest període. Això es tradueix en un total de 1.753 apartaments participant en aquesta campanya de recollida de fons solidària.

Urnes solidàries als apartaments
Enguany s'incorpora també la possibilitat que els turistes posin el seu granet de sorra fent aportacions econòmiques a la campanya, a través d'unes urnes que s'han instal·lat en els apartaments turístics participants. Per Enrique Garcia-Alcántara, president d'APARTUR, aquesta iniciativa, que s'impulsa des de fa tres anys, és un bon exemple de què s'hauria de fer des del sector per redistribuir una part dels beneficis del turisme entre els que més ho necessiten. "Sens dubte, necessitem més iniciatives de caràcter social com el Check In Solidari, on propietari i turista donen fons per millorar la vida de la gent de la ciutat", afirma Alcántara.

Per la seva banda, la directora general del Casal dels Infants, Rosa Balaguer, explica que pel Casal "és un luxe comptar amb empreses compromeses com APARTUR que sumen el seu esforç per lluitar contra la pobresa infantil".

Més de 7.000 euros recollits en l'edició anterior
La II edició del Check In Solidari, celebrada l'estiu de 2014, es va tancar amb 7.838 euros, una quantitat que tant l'associació com el Casal dels Infants esperen superar aquest any.

De moment, la campanya a més que doblat el nombre d'empreses participants i ha passat de les 17 de l'edició de l'any passat a les 39 actuals, fet que s'emmarca en la política engegada per la nova junta d'APARTUR que posa èmfasi en la importància que una part dels beneficis del turisme repercuteixin en els barris de la ciutat.
Avui et destaquem
El més llegit