• Empresa
  • Un nou programa per destinar 928.000 euros als autònoms

Un nou programa per destinar 928.000 euros als autònoms

S'incrementa un 54,5% el pressupost destinat a la formació i assessorament empresarial dels treballadors

Un 55% més d'ajudes als autònoms
Un 55% més d'ajudes als autònoms
EFE
14 d'Octubre de 2014 - 11:57
La Generalitat destinarà gairebé 928.000 euros a un programa de suport als autònoms que preveu accions formatives en gestió empresarial i assessorament als treballadors autònoms, i que es posarà en marxa l'any 2015.

Aquesta pressupost suposa un 54,5% més que la quantitat amb la qual comptava el programa d'ajuda als autònoms en l'edició anterior, i que ha estat batejat com a "Consolida't", segons ha informat el departament d'Empresa i Ocupació.

Amb aquesta iniciativa, la Generalitat contempla beneficiar prop de 550 autònoms.

El programa estableix accions formatives en gestió empresarial, i assessorament personalitzat a treballadors autònoms per afavorir la consolidació de la seva activitat. La formació inclou, per exemple, anàlisis dels comptes de resultats i gestió de la tresoreria, així com aspectes comercials i de màrqueting i networking.

Qualsevol autònom que porti més de sis mesos amb un negoci obert podrà participar en el programa i s'han incorporat també com a beneficiaris aquells que hagin fracassat en projectes anteriors i que volen iniciar una nova activitat laboral com a treballadors autònoms.

A Catalunya, un total de 533.842 persones estan afiliades al règim especial de treballadors autònoms, de les quals 313.729 són autònoms pròpiament dits, és a dir, sense comptar amb les societats mercantils, cooperatives i altres entitats societàries ni col·laboradores familiars.