• Empresa
  • Vichy Catalan estudia créixer al segment hoteler

Vichy Catalan estudia créixer al segment hoteler

L'empresa preveu ampliar la seva presència a partir de l'oferta feta per de dues companyies de França i Argentina

Vichy Catalan, liderat per Joan B. Renart, vol incrementar la seva presència al mercat internacional
Vichy Catalan, liderat per Joan B. Renart, vol incrementar la seva presència al mercat internacional
Europa Press
20 de Març de 2016
Act. 07 de Febrer de 2017
El grup Vichy Catalan vol créixer en el segment hoteler i estudia dues ofertes d'establiments d'entre tres i quatre estrelles que complementarien l'oferta que ofereix en el seu balneari, situat a Caldes de Malavella (Girona). Així ho ha explicat en una entrevista d'Europa Press el conseller delegat de Vichy Catalan, Joan B. Renart. "No volem que els hotels siguin el nostre core business, però hem de ser globals en negoci i presència", ha assenyalat.

La companyia ha rebut ofertes d'operadors hotelers d'Espanya, però també internacionals, procedents de països com França i l'Argentina, si bé Vichy Catalan està estudiant si la seva entrada en aquestes operacions les fa en solitari o juntament amb un soci.

El grup té l'Hotel Balneari Vichy Catalan -inclou també un centre de convencions i un restauran-, unes instal·lacions que aquest any compleixen 125 anys de vida, reben 35.000 visitants anuals i aporten el 3% del volum de negoci de la companyia.

L'any passat la companyia va desinvertir a l'Hotel Meliá Golf Vichy Catalan, que va passar a ser controlat pel grup PGA European Tour Courses.

Bones previsions de facturació
Renart ha apuntat que es detecta "una mica més d'alegria" en el consum,tot i que ha apel·lat a la prudència i no preveu grans creixements de les vendes en els pròxims exercicis.

Vichy Catalan, amb una plantilla de 550 treballadors, ha apostat per la innovació en productes per frenar el retrocés de la facturació durant els anys de crisis, que va arribar a caure un 22%, però ara comença a estabilitzar-se. Les vendes en 2013 van ascendir a 105 milions, en 2014 a 103 i es preveu tancar l'exercici 2015 amb un increment d'entre el 2% i el 3%.

Ampliar el pes de les exportacions
El grup és present en 50 països -Puerto Rico, Marroc, França, la Xina i Irlanda són els que més aporten al volum de negoci- i les exportacions suposen el 5% de les vendes, si bé es preveu que arribin al 20% el 2025.

Vichy Catalan, propietari de marques com Font d'Or, Font del Regàs, Les Creus, Mondariz i Monte Pinos, preveu reforçar-se aquest 2016 en països del centre i sud d'Amèrica.