
Zalando entra de ple al competitiu mercat espanyol de l'ecommerce. La companyia berlinesa obrirà aquest 2017 oficines a Alacant per a la seva filial zLabels, encarregada de les marques pròpies de Zalando, tal com han confirmat fonts del grup a VIA Empresa.
"Obrirem oficines en països amb un alt volum de producció, com Espanya i la Xina, per ser més a prop dels nostres proveïdors –expliquen des de la companyia–; recentment hem llogat un espai d'oficines a Alacant que donarà feina a diversos professionals en el control de qualitat".
Zalando desafia d'aquesta manera a gegants com Amazon, que també està fent una aposta important tant per les marques pròpies com pel mercat espanyol. L'empresa alemanya es troba immersa en el llançament de noves firmes com Broooklyn's Own, Zign, Anna Field, Even&Odd o Zalando Essentials, en una divisió dirigida per Jan Wilmking i Christian Baier. Per altra banda, la fixació de zLabels en el país també s'ha materialitzat en els darrers mesos amb fitxatges com el de Sergio Odriozola, incorporat a les files de Zalando l'any passat procedent de Mango.
Fundada el 2008 per Robert Gentz i David Schneider, Zalando ha tancat l'any 2016 amb una facturació que ronda els 3.640 milions d'euros, segons dades provisionals, enfront dels 2.962 milions d'euros registrats el 2015. El benefici de la compayia en l'exercici anterior s'apropen als 220 milions d'euros. La companyia cotitza a borsa des del 2014.