Ferreteria.es, de la tradició a l'e-commerce

L'empresa familiar, amb 114 anys d'història, participa a la trobada anual de Google, amb el seu nou portal online de proximitat

En els últims 100 anys les maneres del comerç i els negocis han canviat radicalment, passant dels negocis de proximitat i de barri a les plataformes digitals. Pocs casos ho il·lustren tan bé com la Ferreteria Barcelona del Grup Cofac. L'empresa, amb 114 anys d'història, manté actualment les botigues tradicionals i ho combina amb l'e-commerce de ferreteria.es. "Vam fer el salt digital però volent mantenir sempre la confiança amb el client", explica Ramon Puigoriol, director de la companyia.

Transició al món digital
Ferreteria Barcelona és una empresa familiar amb més d'un segle de vida. Fundada per Ramon Valls, besavi de l'actual propietari, s'ha dedicat durant quatre generacions a servir al comerç de proximitat i confiança, amb tres botigues a Barcelona on tractaven al client de tu a tu i oferien tot tipus de materials.

Malgrat la dura crisi econòmica i la ferotge competència de gegants del sector com Leroy Merlin, Ferreteria Barcelona ha seguit donant corda al seu negoci i creant, en els últims anys, 25 llocs de treball. "Cal superar la competència amb qualitat i no quantitat, amb un servei ràpid i de confiança amb el consumidor", detalla Puigoriol. És per això que l'empresa ofereix cursos de formació per als seus treballadors, així com ensenya el món dels negocis i del comerç als alumnes de Barcelona Activa.

A principis del 2014, la casa va posar en marxa el seu portal d'e-commerce, ferreteria.es, adaptant el negoci de tota la vida al món digital sense deixar de banda les botigues a peu de carrer. "Comptem amb l'avantatge que tenim fins a 15.000 referències d'stock a les botigues, de manera que, juntament amb els partners logístics, podem oferir un servei molt ràpid i eficaç i arribar a qualsevol punt d'Espanya en 24 hores", subratlla Pugioriol.

La feina ben feta
Actualment, Ferreteria.es està establint-se al mercat espanyol amb èxit, arribant a totes les províncies i ciutats de l'estat. "Estem molt contents amb els resultats", assegura amb orgull Puigoriol, "i això és gràcies a la feina i implicació dels seus treballadors".

Amb només sis mesos de vida, el portal d'e-commerce, dirigit per un jove equip de cinc persones, ja ha estat convidat per Google a la trobada anual que celebra a la seva seu a Dublín, juntament amb 250 empreses de 24 països. "Poder assistir-hi és una recompensa a la feina ben feta", ressalta el directiu.

Ara per ara, però, Ferreteria.es està centrada a potenciar el mercat a Catalunya i Espanya, seguir millorant les seves vendes i rendiment i incrementant les sinergies entre la botiga física i la online. Després, asseguren, ja tindran temps per estudiar obrir-se a altres mercats.
Avui et destaquem
El més llegit