Bones notícies pels joves aturats. El nou programa de la Generalitat destinarà 240 milions d'euros fins al 2020 per contribuir a trobar feina a 300.000 joves d'entre 16 i 24 anys.
L'objectiu del programa és oferir un treball en pràctiques o formació professional als joves que no hagin treballat ni hagin rebut cap tipus de formació professional en els darrers 30 dies, ni hagin participat en cap curs educatiu en els últims 90 dies.
Alta desocupació juvenil
El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha xifrat en 110.000 els joves catalans que es troben actualment en atur i ha fixat com a prioritat lluitar contra la desocupació.
Durant els primers dos anys d'aplicació el Govern invertirà 165 milions d'euros en aquest programa en què també es podran beneficiar menors de 30 anys que presentin un grau de discapacitat igual o superior al 33%.
Puig ha avançat que les dues primeres convocatòries del programa estaran centrades en l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i en el domini d'idiomes estrangers.
Pla contra l'atur
El Pla de Garantia Juvenil contribuirà a complementar altres iniciatives del Govern per frenar l'atur juvenil, com el programa Inserjove o la reserva del 25% de les places en la programació del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).
Els joves i les empreses poden informar-se i inscriure's al programa a través del portal garantiajuvenil.gencat.cat.
Fins a 240 milions d'euros perquè els joves trobin feina
La Generalitat inicia un programa contra l'atur dirigit a 300.000 nois i noies d'entre 16 i 24 anys
10
de Setembre
de
2014 - 01:44