
22
de Març
de
2016 - 05:30
Tot i que l'hermetisme que envolta les presentacions d'Apple cada cop és menys hermètic, i que –intencionadament o no– cada vegada sabem més detalls de les properes novetats de la companyia de la poma abans que vegin la llum, això no impedeix que quan Tim Cook surt a l'escenari es creï expectació arreu del món. La keynote d'aquest dilluns no ha estat una excepció. Feia dies que era un secret a veus que Apple afegiria un nou iPhone a la família i que possiblement també apareixeria a escena un nou iPad. Les previsions s'han complert.
Aniversaris, xifres i una mica d'autobombo
El guió de les presentacions d'Apple sempre és força similar. No cal canviar allò que funciona. La conferència de premsa ha començat amb un vídeo repassant la història d'Apple; la companyia compleix 40 anys el dia 1 d'abril.
Tot seguit, Tim Cook, el seu CEO, ha pujat a l'escenari per treure pit anunciant que actualment hi ha un bilió (americà és clar, equivalent a 1.000 milions) de dispositius Apple actius arreu del món i ha agraït a tothom el suport en la batalla legal Apple-FBI.
Lisa Jackson, responsable de medi ambient i iniciatives socials de la companyia ha parlat del gir ecològic de l'empresa amb tota una declaració d'intencions: "L'objectiu d'Apple és que cadascuna de les seves botigues, oficines i centres de dades funcionin al 100% amb energies renovables". I per demostrar que no va de farol, algunes dades: actualment el 93% de les instal·lacions de la companyia ja funcionen amb energia verda i el 99% del packaging que produeixen prové de materials reciclats o d'iniciatives de boscos sostenibles. Benvingut sigui aquest tipus d'autobombo.
Preocupats per la salut
Fa aproximadament mig any, Apple va introduir HealthKit i ResearchKit, dues interfícies de programació pensades per interactuar amb les dades mèdiques del dispositiu i per ajudar als investigadors a recopilar informació per estudis clínics.
Ara, coincidint amb la presentació de l'iOS 9.3, Apple ha presentat Carekit, una nova interfície de codi obert pensada per permetre als desenvolupadors crear aplicacions que ajudin els usuaris a controlar els seus problemes mèdics. D'aquesta manera, en lloc de dependre únicament de les visites al doctor, CareKit farà que qualsevol usuari pugui controlar els seus símptomes i ingestes de medicaments d'una manera segura i privada. A més, la nova eina permet compartir la informació que desitgem amb la família o amb professionals mèdics.
Apple Watch
Arribat el torn dels dispositius, Tim Cook torna a escena per parlar de l'Apple Watch, el líder en vendes en el segment dels rellotges intel·ligents. La novetat ha estat força descafeïnada: noves corretges en colors llampants per a la col·lecció de primavera. A més, Cook ha anunciat una rebaixa de 50 euros en el preu del dispositiu, que se situa en 369 euros per al model petit –de 38mm¬ i 419 per al gran –de 42mm–.
El nou iPhone SE
Era una de les novetats més esperades. Un model de telèfon de 4 polzades (la mateixa mida que el 5S), amb la majoria de funcionalitats de l'iPhone 6. Així doncs, aquest nou iPhone compta amb el mateix processador A6 que el seu germà gran, la mateixa potència gràfica, o la càmera de 12 megapíxels capaç d'enregistrar vídeo 4K a 3 fotogrames per segon.
El realment interessant del dispositiu és el preu: 489 € per al model de 16 Gb, i 589€ per al model de 64Gb.
Més enllà del fet de comprar un iPhone amb el mateix disseny que un model de fa més de dos anys i amb una mida de pantalla sensiblement inferior a la tendència actual, aquest dispositiu sens dubte interessarà als amants de la fotografia, que podran disposar de la fantàstica càmera de l'iPhone 6 a un preu més reduït.
Tot i mantenir el mateix disseny que el 5S, el nou SE estarà disponible a partir del dia 29 d'aquest mes en colors plata, gris espacial, or i or rosa.
El nou iPad
De la mateixa manera que tothom donava per segur la presentació del nou iPhone, estava força clar que Apple introduiria un nou model d'iPad.
El novembre de l'any passat, la companyia va presentar l'iPad pro, una tauleta de mida gegant i potència estratosfèrica pensada especialment per al segment professional. Ara, per aquells que requereixen la mateixa potència però volen una mida més reduïda, Apple ha introduït un nou model d'iPad pro de 9,7 polzades (un pèl més gran que l'iPad Air, que en fa 9,4).
La novetat més destacable del nou dispositiu és la pantalla. D'entrada, compta amb els mateixos components que el seu germà gran –i que la fan fins a un 25% més brillant i un 40% amb menys reflexos que la de l'iPad air–.
Ara bé, la novetat és el True Tone Display, un nou invent d'Apple que, gràcies a uns sensors de llum ambient, adapten la tonalitat de la pantalla automàticament.
Imaginem que entrem en una habitació amb una il·luminació càlida i suau, i obrim un llibre per llegir-lo. Les pàgines d'aquest llibre, tot i ser blanques, són percebudes pels nostres ulls com si fossin de color sèpia.
Això, al contrari, no passa amb la pantalla d'un dispositiu electrònic. La llum blanca, serà blanca a ple sol i en una habitació amb llum tènue, amb la consegüent molèstia a la vista. Doncs això és precisament el que pretén corregir True Tone Display. A partir d'ara, la temperatura de color de la pantalla s'adaptarà automàticament a la llum ambient.
A banda d'això, el nou iPad pro compta amb una càmera de 13 megapíxels –la mateixa que a l'iPhone 6S, capaç d'enregistrar vídeo a 5K–, i capacitats d'emmagatzematge que van des dels 32Gb als 256.
Pel que fa al preu, el nou iPad costarà 679 €, 859 € o 1.039 € per als models de 32, 128 i 256 Gb amb connectivitat només wi-fi, i 839 €, 1.009 € i 1.189 € per als mateixos models amb connectivitat 4G.
A més, el model petit de l'iPad pro disposarà dels mateixos accessoris que el model de 12,9 polzades: la funda Smart Keyboard, que dota l'aparell de teclat físic, i l'Apple Pencil, per realitzar tasques de precisió sobre la pantalla.
Malauradament, la companyia encara no ha informat de les dates de disponibilitat al nostre país.
Aniversaris, xifres i una mica d'autobombo
El guió de les presentacions d'Apple sempre és força similar. No cal canviar allò que funciona. La conferència de premsa ha començat amb un vídeo repassant la història d'Apple; la companyia compleix 40 anys el dia 1 d'abril.
Tot seguit, Tim Cook, el seu CEO, ha pujat a l'escenari per treure pit anunciant que actualment hi ha un bilió (americà és clar, equivalent a 1.000 milions) de dispositius Apple actius arreu del món i ha agraït a tothom el suport en la batalla legal Apple-FBI.
Lisa Jackson, responsable de medi ambient i iniciatives socials de la companyia ha parlat del gir ecològic de l'empresa amb tota una declaració d'intencions: "L'objectiu d'Apple és que cadascuna de les seves botigues, oficines i centres de dades funcionin al 100% amb energies renovables". I per demostrar que no va de farol, algunes dades: actualment el 93% de les instal·lacions de la companyia ja funcionen amb energia verda i el 99% del packaging que produeixen prové de materials reciclats o d'iniciatives de boscos sostenibles. Benvingut sigui aquest tipus d'autobombo.
Preocupats per la salut
Fa aproximadament mig any, Apple va introduir HealthKit i ResearchKit, dues interfícies de programació pensades per interactuar amb les dades mèdiques del dispositiu i per ajudar als investigadors a recopilar informació per estudis clínics.
Ara, coincidint amb la presentació de l'iOS 9.3, Apple ha presentat Carekit, una nova interfície de codi obert pensada per permetre als desenvolupadors crear aplicacions que ajudin els usuaris a controlar els seus problemes mèdics. D'aquesta manera, en lloc de dependre únicament de les visites al doctor, CareKit farà que qualsevol usuari pugui controlar els seus símptomes i ingestes de medicaments d'una manera segura i privada. A més, la nova eina permet compartir la informació que desitgem amb la família o amb professionals mèdics.
Apple Watch
Arribat el torn dels dispositius, Tim Cook torna a escena per parlar de l'Apple Watch, el líder en vendes en el segment dels rellotges intel·ligents. La novetat ha estat força descafeïnada: noves corretges en colors llampants per a la col·lecció de primavera. A més, Cook ha anunciat una rebaixa de 50 euros en el preu del dispositiu, que se situa en 369 euros per al model petit –de 38mm¬ i 419 per al gran –de 42mm–.
El nou iPhone SE
Era una de les novetats més esperades. Un model de telèfon de 4 polzades (la mateixa mida que el 5S), amb la majoria de funcionalitats de l'iPhone 6. Així doncs, aquest nou iPhone compta amb el mateix processador A6 que el seu germà gran, la mateixa potència gràfica, o la càmera de 12 megapíxels capaç d'enregistrar vídeo 4K a 3 fotogrames per segon.
El realment interessant del dispositiu és el preu: 489 € per al model de 16 Gb, i 589€ per al model de 64Gb.
Més enllà del fet de comprar un iPhone amb el mateix disseny que un model de fa més de dos anys i amb una mida de pantalla sensiblement inferior a la tendència actual, aquest dispositiu sens dubte interessarà als amants de la fotografia, que podran disposar de la fantàstica càmera de l'iPhone 6 a un preu més reduït.
Tot i mantenir el mateix disseny que el 5S, el nou SE estarà disponible a partir del dia 29 d'aquest mes en colors plata, gris espacial, or i or rosa.

El nou iPad
De la mateixa manera que tothom donava per segur la presentació del nou iPhone, estava força clar que Apple introduiria un nou model d'iPad.
El novembre de l'any passat, la companyia va presentar l'iPad pro, una tauleta de mida gegant i potència estratosfèrica pensada especialment per al segment professional. Ara, per aquells que requereixen la mateixa potència però volen una mida més reduïda, Apple ha introduït un nou model d'iPad pro de 9,7 polzades (un pèl més gran que l'iPad Air, que en fa 9,4).
La novetat més destacable del nou dispositiu és la pantalla. D'entrada, compta amb els mateixos components que el seu germà gran –i que la fan fins a un 25% més brillant i un 40% amb menys reflexos que la de l'iPad air–.
Ara bé, la novetat és el True Tone Display, un nou invent d'Apple que, gràcies a uns sensors de llum ambient, adapten la tonalitat de la pantalla automàticament.
Imaginem que entrem en una habitació amb una il·luminació càlida i suau, i obrim un llibre per llegir-lo. Les pàgines d'aquest llibre, tot i ser blanques, són percebudes pels nostres ulls com si fossin de color sèpia.
Això, al contrari, no passa amb la pantalla d'un dispositiu electrònic. La llum blanca, serà blanca a ple sol i en una habitació amb llum tènue, amb la consegüent molèstia a la vista. Doncs això és precisament el que pretén corregir True Tone Display. A partir d'ara, la temperatura de color de la pantalla s'adaptarà automàticament a la llum ambient.
A banda d'això, el nou iPad pro compta amb una càmera de 13 megapíxels –la mateixa que a l'iPhone 6S, capaç d'enregistrar vídeo a 5K–, i capacitats d'emmagatzematge que van des dels 32Gb als 256.
Pel que fa al preu, el nou iPad costarà 679 €, 859 € o 1.039 € per als models de 32, 128 i 256 Gb amb connectivitat només wi-fi, i 839 €, 1.009 € i 1.189 € per als mateixos models amb connectivitat 4G.
A més, el model petit de l'iPad pro disposarà dels mateixos accessoris que el model de 12,9 polzades: la funda Smart Keyboard, que dota l'aparell de teclat físic, i l'Apple Pencil, per realitzar tasques de precisió sobre la pantalla.
Malauradament, la companyia encara no ha informat de les dates de disponibilitat al nostre país.
