• Innovació
  • Barcelona tindrà la seva fira del sector del videojoc

Barcelona tindrà la seva fira del sector del videojoc

La capital catalana reunirà les principals companyies d'aquesta indústria a la Barcelona Games World

El mercat dels videojocs s'ha consolidat com la primera indústria audiovisual a Espanya
El mercat dels videojocs s'ha consolidat com la primera indústria audiovisual a Espanya
Europa Press
03 de Maig de 2016
Act. 03 de Maig de 2016
L'Associació Espanyola de Videojocs (Aevi) s'emporta la seva fira de videojocs de Madrid a Barcelona. L'associació i Fira de Barcelona organitzaran entre el 6 i el 9 d'octubre la fira anual del sector dels videojocs d'Espanya, la Barcelona Games World (BGW), que pretén ser una de les trobades del sector de referència a escala internacional. Així, Barcelona arrabassa a Madrid la seva fira sobre videojocs, la Madrid Games Week, que fins ara se celebrava a la capital espanyola.

Segons han informat els organitzadors en un comunicat, en la fira participaran les principals companyies de la indústria, que aprofitaran per presentar les seves novetats, sobretot amb vista a la campanya de Nadal.

El director general d'Aevi, José María Moreno, ha afirmat que l'esdeveniment serà una oportunitat de trobar nous públics i mercats, generar sinergies entre els professionals de la indústria i descobrir el potencial dels videojocs en l'àmbit econòmic, cultural i educatiu.

Per la seva banda, el director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, Salvador Tasqué, ha confiat que el "posicionament estratègic" de Barcelona en aquest sector contribuirà a la internacionalització de l'esdeveniment i a incrementar les oportunitats de negoci, innovació i networking entre els diversos agents d'aquesta indústria.

En el marc de la fira també s'organitzarà un fòrum de debat en què es parlarà dels principals reptes de la indústria en l'àmbit nacional i internacional, i s'abordaran les perspectives econòmiques i d'ocupació del sector tant amb experts sectorials com amb responsables institucionals.

Primera indústria audiovisual
Segons ha destacat Aevi, el mercat dels videojocs s'ha consolidat com la primera indústria audiovisual a Espanya i genera més de 1.000 milions d'euros anuals.

A Espanya hi ha més de 13 milions d'usuaris de videojocs, segons les dades de la Federació Europea de Programari Interactiu (Isfe), fet que la posiciona entre els primers d'Europa en nombre d'usuaris, només al darrere de França, Alemanya i el Regne Unit.