Facebook prioritzarà els posts dels amics

La xarxa social mostrarà menys contingut d’empreses i marques al mur per incrementar les publicacions personals de contactes i grups

El fundador de Facebook ha anunciat un gran canvi en la xarxa social El fundador de Facebook ha anunciat un gran canvi en la xarxa social

Facebook potenciarà les publicacions de contactes i grups a la News Feed, en detriment dels posts procedents d’empreses, marques i mitjans de comunicació. El CEO i fundador de la xarxa social, Mark Zuckerberg, ha reconegut que el contingut corporatiu públic acapara alhora la majoria d’espai de la plataforma.

A través d’una entrada en el seu perfil personal de Facebook, Zuckerberg ha anunciat que la xarxa social experimentarà “un gran canvi”, que buscarà potenciar les relacions socials a través de la plataforma. La primera modificació serà un increment de la freqüència d’aparició al mur de publicacions de contactes i grups.

Com a conseqüència, el fundador de la xarxa social ha confirmat que aquests canvis faran que es mostri menys contingut públic “de negocis, marques i mitjans de comunicació”. Segons ha explicat, els usuaris qüestionen que aquest tipus de publicacions estan “desplaçant” els moments personals.

Aquesta situació s’ha produït a causa que, en els últims anys, els vídeos i altre tipus de contingut públic ha superat la quantitat de contingut difosa pels mateixos usuaris. Per això, segons Zuckerberg el que apareix en la pàgina principal “s’ha allunyat del més important que Facebook pot fer: ajudar-nos a connectar entre nosaltres”.

No obstant això, amb aquest canvi, el fundador de la xarxa social ha reconegut que el temps dedicat pels usuaris a Facebook es reduirà, però al mateix temps confia que aquest temps “sigui més valuós”. 

Més informació
Facebook llança el seu Wallapop
Què en sap Facebook de nosaltres?
Facebook, el mal ben fet
Avui et destaquem
El més llegit