La tecnologia que alimenta les plantes

Productos Flower, amb seu a Agramunt i quatre fàbriques a Tàrrega, s'ha convertit en la segona plataforma més gran d'Europa del mercat de la jardineria

Estudiar el mercat i detectar i analitzar les necessitats dels consumidors. Amb aquestes receptes, sorgides del sentit comú, l'empresa lleidatana Productos Flower, especialitzada en la nutrició i la protecció de les plantes i flors, s'ha posicionat com la marca estatal líder al sector de la jardineria i la segona en l'àmbit europeu.

La companyia, amb seu a Agramunt (l'Urgell), disposa de quatre fàbriques pròpies a Tàrrega que sumen 50.000 metres quadrats. "Dissenyem, fabriquem i comercialitzem fertilitzants, substrats, fitosanitaris i plàstics", exposa el gerent de Flower, Àngel Jubete.

Precisament, aquest fet esdevé un dels secrets de la firma: la seva aposta per un cicle de producció integral. "Fer-ho així ens garanteix flexibilitat, rapidesa i un estalvi logístic", comenta Jubete. De fet, aquesta filosofia ha permès que Flower pugui confeccionar un catàleg ampli de varietats i productes de jardineria per a la seva venda.

Fabricació 'on time'
Per guanyar competitivitat i alhora respondre a la demanda dels seus clients, Flower ha implantat un sistema amb el qual gairebé no s'acumulen estocs. Jubete assenyala que "fabriquem on time", servint a l'instant i cobrint les necessitats del mercat de manera immediata". Aquest fet dóna la possibilitat de destinar recursos als projectes d'R D i, on l'empresa de productes de jardineria s'ha convertit en pionera en la creació de gammes 'bio' per l'agricultura ecològica i de provitamínics, un tipus d'essències naturals que activen el creixement de les plantes.

La companyia, amb seu a Agramunt, disposa de quatre fàbriques pròpies a Tàrrega. Cedida

Jubete recorda que de la investigació dels productes provitamínics han nascut tres línies prèmium: Platinum 10, Algimar i Vitavid, que s'exporten a 10 països, com Israel, Itàlia, Alemanya, Àustria, Suïssa o Bòsnia. A més, aquestes descobertes, que "demostren que les plantes amb activadors del creixement es desenvolupen el doble, ens han facilitat exportar la nostra tecnologia basada en els productes intel·ligents".

Una crisi en positiu
El lideratge de Flower al sector dels 'gardens' s'ha consolidat en ser de les poques empreses que ha invertit a registrar les seves patents a escala europea en els sistemes d'envasos i els fitosanitaris. En un entorn de crisi, Jubete assegura que el consum de productes de jardineria té un component anticíclic. "La despesa és més gran des de fa uns anys perquè els ciutadans han assumit directament la gestió del jardí. Ja no es deriven aquestes tasques als jardiners o a empreses externes".

Amb una facturació anual de 12 milions d'euros i una plantilla de 85 treballadors, Productos Flower va ser pionera a Espanya del que avui dia s'ha convertit en el boom de l'hort urbà. El gerent, Àngel Jubete, parla de "fa 15 anys quan vam sentir per primera vegada el terme permacultura a un tècnic australià que feia un simposi a Alemanya".

Des d'aquell moment, van començar els experiments de la companyia lleidatana per situar-se com a referent en la ciència que intenta afavorir l'autoconsum vegetal de la població. Avui dia, Flower ofereix més de 500 varietats i 300 productes diferents.
Avui et destaquem
El més llegit