
09
de Gener
de
2017
El centre tecnològic Eurecat i membre de la xarxa Tecnio ha participat en el desenvolupament d'un nou concepte de motor Open Rotor que permetrà reduir el consum de combustible dels avions en un 30% i que podria començar a comercialitzar-se en 10 anys de la mà del fabricant europeu Safran Aircraft Engines.
Concretament, Eurecat s'ha encarregat de dissenyar i de fabricar més de 100 components plàstics i metàl·lics d'alta tecnologia que permetran començar les proves en vol del nou motor en un termini de cinc anys.
Eurecat ha donat a conèixer a les darreres edicions de les fires Aéromat de Toulose, una de les més importants a escala europea, i Airtec de Múnich, especialitzada en components aeronàutics, els darrers desenvolupaments en mecanitzat de forges amb la tècnica de producció industrial "near net shape" de peces de baix gruix i la impressió 3D de termoplàstics, tecnologies desenvolupades a Catalunya que s'aplicaran en la construcció d'aquest nou motor.
En una primera fase, s'ha desenvolupat un prototip per a proves en un banc de terra del motor que permetrà avaluar la "idoneïtat de la seva arquitectura" i les "tecnologies usades en el seu disseny i fabricació", segons explica Àngel Lagraña, director de Mercat Aeronàutic d'Eurecat.
Segons Lagraña, la fabricació del nou motor amb materials termostables i termoplàstics generarà un "estalvi de pes" i, per tant, "reduirà les emissions de CO2", una innovació que es podria començar a comercialitzar en un termini d'entre 10 i 15 anys en avions d'Airbus de la mà del fabricant de motors francès Safran.
Treball cooperatiu d'empreses
El consorci que ha desenvolupat els nous motors Open Rotor està liderat per Safran i, a més d'Eurecat, compta amb empreses aeronàutiques europees de primer nivell, com l'anglesa GKN o les italianes Leonardo i GE-AVIO, a més del fabricant Airbus.
El projecte d'aquest nou motor "Propfan" s'emmarca en la primera fase del pla CLEANSKY, una iniciativa de la Comissió Europea dotada amb 1.600 milions d'euros que té la finalitat d'impulsar nova tecnologia per reduir les emissions acústiques i contaminants a l'aviació.
Concretament, Eurecat s'ha encarregat de dissenyar i de fabricar més de 100 components plàstics i metàl·lics d'alta tecnologia que permetran començar les proves en vol del nou motor en un termini de cinc anys.
Eurecat ha donat a conèixer a les darreres edicions de les fires Aéromat de Toulose, una de les més importants a escala europea, i Airtec de Múnich, especialitzada en components aeronàutics, els darrers desenvolupaments en mecanitzat de forges amb la tècnica de producció industrial "near net shape" de peces de baix gruix i la impressió 3D de termoplàstics, tecnologies desenvolupades a Catalunya que s'aplicaran en la construcció d'aquest nou motor.
En una primera fase, s'ha desenvolupat un prototip per a proves en un banc de terra del motor que permetrà avaluar la "idoneïtat de la seva arquitectura" i les "tecnologies usades en el seu disseny i fabricació", segons explica Àngel Lagraña, director de Mercat Aeronàutic d'Eurecat.
Segons Lagraña, la fabricació del nou motor amb materials termostables i termoplàstics generarà un "estalvi de pes" i, per tant, "reduirà les emissions de CO2", una innovació que es podria començar a comercialitzar en un termini d'entre 10 i 15 anys en avions d'Airbus de la mà del fabricant de motors francès Safran.
Treball cooperatiu d'empreses
El consorci que ha desenvolupat els nous motors Open Rotor està liderat per Safran i, a més d'Eurecat, compta amb empreses aeronàutiques europees de primer nivell, com l'anglesa GKN o les italianes Leonardo i GE-AVIO, a més del fabricant Airbus.
El projecte d'aquest nou motor "Propfan" s'emmarca en la primera fase del pla CLEANSKY, una iniciativa de la Comissió Europea dotada amb 1.600 milions d'euros que té la finalitat d'impulsar nova tecnologia per reduir les emissions acústiques i contaminants a l'aviació.