Qui era el president de Nintendo?

VIAempresa repassa la trajectòria de Satoru Iwata, mític president de Nintendo que ha mort aquest dilluns

El president de Nintendo, possiblement l'empresa de videojocs més emblemàtica del món, ha mort a causa d'un càncer al conducte biliar als 55 anys d'edat.

La vida de Satoru Iwata és plena de fets curiosos. Per començar, es definia a si mateix com a un programador de videojocs i, fins i tot per sobre d'això, un jugador.

El seu interès pels videojocs va començar ben d'hora. Mentre anava a l'institut ja desenvolupava petits jocs que funcionaven sobre una calculadora electrònica per compartir-los amb els seus companys de classe.

Més tard, va començar a estudiar ciències de la computació a l'Institut Tecnològic de Tòquio mentre paral·lelament treballava com a programador freelance per l'empresa de videojocs HAL Laboratory que, casualment, col·laborava amb Nintendo.

L'any 1983, amb només 24 anys, Iwata ja era coordinador de software de HAL, on va dirigir la creació de jocs tan mítics com la saga Kirby



Anys més tard, quan la companyia es trobava a punt de la fallida, va ser nomenat president amb l'únic objectiu de salvar-la. En aquell temps, tot i que no treballava directament per Nintendo, va participar en el desenvolupament de la primera versió de Pokemon per a les consoles GameBoy Color i Nintendo 64.



Aquest fet, que pot no semblar especialment rellevant, és realment curiós tenint en compte com n'és de poc habitual que el president d'una gran companyia participi directament en el desenvolupament del seu producte i, per si fos poc, ho faci amb el rol de programador.

L'any 2000 Iwata va passar a formar part de la divisió corporativa de Nintendo. Anys més tard, quan Hiroshi Yamauchi –el seu president des de 1949– va deixar la companyia, va ser nomenat el seu successor. Per primer cop a la història de Nintendo, una persona sense llaços de sang amb la família Yamauchi passava a dirigir l'empresa. Alguns dels seus èxits més notables durant el seu mandat van ser consoles tan populars com la Nintendo DS, 3DS i la mateixa Wii.



Tot i que aquestes consoles estaven molt pel darrera de la XBox de Microsoft o la Playstation de Sony, Iwata mantenia que la lliga de l'èxit no tenia a veure únicament amb la tecnologia –tot i ser una companyia tecnològica–, sinó a aconseguir divertir els seus clients i establir un vincle emocional entre ells i els personatges dels seus jocs.



De fet, en la seva darrera aparició amb els accionistes de Nintendo, Iwata va afirmar que "només alguns personatges són capaços de romandre vius durant una, dues o fins i tot tres dècades".

Avui et destaquem
El més llegit