Smartphone, l'eina imprescindible del directiu

Gestionar el dia a dia de l'empresa a distància és possible gràcia a la creació d'apps específiques pel sector corporatiu

Trucar i enviar missatges de text era la principal funcionalitat de la telefonia mòbil en el moment en què va entrar a les empreses. Avui, però, amb una nova generació de terminals intel·ligents, les tasques van més enllà. Segons l'últim informe de l'Eurostat, el 45% de les companyies espanyoles ja proporciona dispositius als empleats, especialment per accedir a Internet, al correu i a les aplicacions empresarials. També, en alguns casos, per consultar dades de l'empresa "en temps real", afirma l'especialista IT, Rafael Granados. Des de controlar les vendes, fins el trànsit de la botiga online, passant per la configuració d'indicadors KPI per mesurar el rendiment de l'empresa. I qui té la necessitat d'estar permanentment connectat? Els directius i executius, que veuen en l'smartphone una eina imprescindible.

Dos dispositius o un de sol?

BlackBerry, antiga marca per excel·lència en l'àmbit corporatiu, va intentar estendre els terminals amb dos perfils, el personal i el professional. Ara bé, "l'estratègia no ha sigut del tot exitosa", considera Granados, qui assegura que el més habitual és tenir dos smartphones.

Alhora, amb aquesta tendència, conviu la del Bring Your Own Device, per la que ha optat el CEO d'Inbenta, Julio Prada. Ell només té un dispositiu, el personal, on té totes les aplicacions per utilitzar-les a nivell personal i per treballar.

Per a l'expert IT, la contrapartida d'aquests nous hàbits està en que "poden ser les 9 de la nit i estàs mirant el correu; es fan les 12, i segueixes responent correus electrònics". Dit amb unes altres paraules: "Estàs pendent de qualsevol incidència i tema que pugui sorgir, perquè mai desconnectes de la feina". No obstant, això és el que permet prendre decisions al moment i amb més agilitat, ja que un executiu pot estar al corrent del que passa en aquell mateix minut i té la capacitat de resoldre conflictes o aprofitar inputs inesperats.

Una eina de continuïtat amb la feina
"Si ara em treus el telèfon, em perdo", reconeix Prada, "i la productivitat cau en picat perquè no puc avançar cap tasca que no requereix ser al lloc de treball". Per a ell, l'smartphone és una eina difícil de substituir, i més per un dels antics terminals que no tenien connexió a internet.

Des de l'ús quotidià que en fa el CEO, destaca la possibilitat de comprovar el correu per sobre de qualsevol altre funció. "Skype o Go ToMeeting són, per exemple, per parlar quan condueixo. Si tinc una reunió, consulto l'adreça amb el Google Maps, o si vaig de viatge i vull estalviar-me carregar papers, ho organitzo tot amb Passbook", segueix explicant.

I una app que necessiti i no té? "Una de gestió de tasques, per controlar els avisos d'activitats, tasques, reunions...". Prada només demana dos requisits: "Que sigui funcional i senzilla".

Windows Phone i tauletes, dues tendències creixents
Escollir el sistema operatiu és una decisió que "cada empresa escull segons el seu criteri". El que sí destaca Rafael Granadors és que Windows Phone permet anar una passa més enllà i dóna l'opció d'editar document de Word i Excel, dos programes natius del sistema, entre altres funcionalitats idònies per a les empreses. Un clar avantatge que està contribuint a la decaiguda d'Android com a referent, entre altres.

Les tauletes són un altre dels elements que guanya popularitat. Segons l'últim estudi de la consultora Vertic, s'espera que pel 2016 la seva aplicació a les empreses creixi un 48%. Prada no ha passat per alt la introducció dels tablets i assegura que "a mesura que t'endinses en la tecnologia i consolides l'aprenentatge, poden arribar a ser gairebé tan productius com un ordinador". De moment, per a Granados, és més aviat una alternativa als "empresaris viatgers". Substitueixen l'ordinador per la seva comoditat i facilitat per transportar-los.

Apps per a empresaris
En general, les gestions més habituals que es fan des del smartphone són el control de les despeses de viatges d'empresa, presa de decisions, control en temps real d'elements com l'stock, les vendes o la xarxa social corporativa, i l'horari de treball. Però hi ha més, com les següents aplicacions que destaquem:

  • Mint.com (finances): Visualització de balanços de comptes i transaccions, control del registre de vendes i despeses, o definició d'objectius.
  • Square (transaccions): Emmagatzema les dades de les targetes bancàries i facilita la compra de mercaderies amb el telèfon.
  • Box (magatzem de dades i documents): Guarda i comparteix amb tota la plantilla la informació necessària de la companyia.
  • Webex (comunicació): Gestiona l'agenda i comparteix la informació amb altres usuaris.
  • Plaxo (contactes): Organitza els contactes d'agendes com la de Gmail o Facebook per tenir-los integrats en una mateixa base de dades.
Avui et destaquem
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?

El més llegit