Campanya de Nadal: 10 consells per a maximitzar les vendes

Nomo presenta la guia que recull suggeriments de vendes, idees de màrqueting, comunicació i estratègia digital

L''ecommerce' a la campanya de Nadal | iStock L''ecommerce' a la campanya de Nadal | iStock

La campanya de Nadal representa el 30% de la facturació anual en els principals sectors, segons la Unió de Professionals i Treballadors Autònoms (UPTA). És una de les èpoques clau en el calendari de molts negocis i la competència comercial en aquest període és elevada. Tot i això, petites i mitjanes empreses, tant físiques com online, poden diferenciar-se i aconseguir bons resultats sense necessitat de grans inversions.

Per a aconseguir-ho, a Nomo considerem que és fonamental una bona planificació,  una visió global de la companya, i una estratègia coherent, sòlida i clara, que contempli accions de principi a fi. En aquest sentit, hem llançat la guia Claus per a triomfar amb la campanya de Nadal: com maximitzar les vendes si ets autònom, pime  o tens un 'ecommerce' per ajudar a negocis offline i online a planificar la campanya nadalenca.

La guia recull consells de finances, vendes, idees de màrqueting, comunicació i estratègia digital, a més de recomanacions concretes per a negocis amb ecommerce. Des de Nomo considerem que aquestes són les 10 claus principals:

  1. Analitzar la facturació de la campanya de Nadal d'exercicis anteriors i conèixer bé l'estat actual dels comptes. És clau tenir clar el punt de partida per a reduir riscos i decidir la inversió que es destinarà a la campanya nadalenca. Per a això són útils eines de gestió com Nomo, que permeten tenir un control rigorós del balanç d'ingressos i despeses del negoci en temps real, des de qualsevol dispositiu.
  2. Planificar les provisions i gestionar adequadament l'estoc. Un punt especialment important per a garantir la demanda dels clients, en un any marcat per les limitacions d’aprovisionament en molts sectors, la falta de productes i els lliuraments molt més llargs.
  3. Ser creatiu en les promocions i cridar l'atenció dels consumidors amb propostes alternatives. Per exemple, organitzar una ruleta amb petits premis o un calendari d'advent amb productes sorpresa. Sobretot, és important no caure en errors com rebaixar el preu sense seleccionar bé els productes, fer un descompte sense aportar un valor especial, o dirigir les promocions al públic no objectiu. En qualsevol cas, cal assegurar que l'acció és coherent amb el producte i servei que s'ofereix.
  4. Comunicar de manera coherent i ser transparent. Els missatges han de coincidir amb la realitat, posicionament i possibilitats del negoci i cal evitar generar falses expectatives i frustrar als clients. Els consumidors són cada vegada més conscients i valoren més les marques autèntiques, properes i transparents. En aquest sentit, ser honest i clar amb els clients és vital per a generar major confiança i construir una relació sòlida amb ells a llarg termini.
  5. Monitorar la comptabilitat en tot moment. Malgrat l'anàlisi prèvia, és possible que durant la campanya hi hagi contratemps i que no es compleixin les previsions inicials. És necessari tenir el control de balanços i ingressos en tot moment per a reduir riscos, evitar sorpreses majors i reconduir l'estratègia en cas que sigui necessari.
  6. Garantir una bona atenció al client. Reforçar els serveis d'atenció al client per a atendre àgilment qualsevol petició, resoldre dubtes i solucionar possibles incidències en els diferents canals. Per als ecommerce, una bona solució és incorporar chatbots en la pàgina web, assistents virtuals que responen a les consultes dels usuaris de manera automatitzada 24 h al dia, 7 dies a la setmana.
  7. Planificar l'estratègia digital i cuidar els missatges. Crear continguts originals, atractius i emotius en els canals digitals per a incrementar l’engagement dels clients i augmentar la conversió en els ecommerce. És recomanable posar el focus en una bona estratègia d'email màrqueting per a comunicar promocions i fer recordatoris als clients.
  8. Reforçar els servidors de la web. Durant la campanya nadalenca és possible rebre pics de trànsit a la web, sobretot aquells negocis amb botiga online. Cal assegurar que el servidor té la potència i capacitat necessària per a absorbir aquest possible augment de trànsit web per a evitar possibles caigudes del servei.
  9. Optimitzar bé la pàgina web i assegurar una bona navegació. En el cas dels ecommerce, és vital assegurar que els clients arriben a la web utilitzant estratègies SEO i SEM, entre altres, i que, una vegada dins, tenen una bona experiència de compra. És recomanable optimitzar els motors de cerca, optimitzar les landing pages, revisar els funnels de vendes i comprovar que els sistemes de pagament funcionin correctament.
  10. Apostar per la relació post venda i la fidelització dels clients. Una vegada finalitzada la campanya nadalenca, el negoci ha de mantenir una comunicació personalitzada i de valor, a través de diferents canals (correu electrònic, xarxes socials o telèfon mòbil…) i oferir descomptes i promocions per a premiar la seva fidelitat. És important que la comunicació sigui bidireccional i que el client pugui interactuar directament amb el negoci.

Des de Nomo considerem que petites i mitjanes empreses, tant físiques com online, poden desmarcar-se de la competència i aconseguir bons resultats en la campanya de Nadal sense necessitat de grans pressupostos. Això sí, és necessari dedicar temps a conèixer bé als clients, les seves necessitats, definir bé els objectius i crear estratègies diferencials i consistents.

Més informació
Nomo llança una guia per ajudar als autònoms a fer la declaració
Nomo triplica els usuaris l'any de la pandèmia
Nomo s'estén a les pimes
Avui et destaquem
El més llegit