Què esperen els clients de les assegurances de vida el 2022?

La disrupció tecnològica planteja una nova experiència d'usuari per al sector

Las aseguradoras deben de pasar de ofrecer productos a desempeñar un papel de asesor en términos de protección y prevención | iStock Las aseguradoras deben de pasar de ofrecer productos a desempeñar un papel de asesor en términos de protección y prevención | iStock

L'any passat, el sector de les assegurances de vida ha demostrat la seva capacitat de resistència. El 2022, els clients tindran al seu abast noves tecnologies i capacitats digitals que els permetran experimentar nous avanços en els sistemes de subscripció: les persones de tots els grups demogràfics se senten cada vegada més còmodes fent negocis de forma digital. En conseqüència, les companyies que aconsegueixin oferir una experiència de client memorable i personalitzada obtindran un gran avantatge competitiu al mercat digital. S'espera que aquesta tendència continuï a mesura que la intel·ligència artificial, l'anàlisi de dades i les plataformes cognitives d'assegurances simplifiquin i millorin aquesta experiència d'usuari que ha de ser contact less i instantània; combinant l'autoservei amb el factor humà de l'assessorament personalitzat quan es necessiti.

Les asseguradores que continuïn invertint en IA seran encara més competitives, generant un creixement del negoci a través d'una millor experiència per a subscriptors, agents i consumidors. El 62% de les companyies d'assegurances està invertint en IA i gairebé la meitat considera que serà fonamental per al desenvolupament del negoci en els propers tres anys, segons l'Enquesta de Tendències Tecnològiques Emergents de GlobalData.

Algunes asseguradores ja estan utilitzant la IA per aprofitar les enormes quantitats de dades que actualment tenen a la seva disposició procedents de diferents fonts. Mitjançant l'ús de dades processades per IA, les asseguradores poden generar avaluacions de risc més precises, obtenir informació més personalitzada sobre els seus consumidors i oferir serveis més innovadors. No obstant això, per aconseguir-ho, aquestes companyies han d'invertir en tecnologies bàsiques que els permetin connectar-se a noves plataformes de subscripció de tercera generació basades en IA i l'automatització.

La subscripció pot exercir un paper clau per ajudar al sector a operar de forma sostenible i equitativa

El medi ambient, la sostenibilitat i la governança han passat a un primer plànol, i les empreses que inverteixin en aquests valors gaudiran de beneficis associats, tant financers com socials. El Fòrum Econòmic Mundial, en col·laboració amb Accenture, va revelar que les organitzacions amb pràctiques de gestió de sostenibilitat ben arrelades superen les seves homòlogues en un 21%, tant en rendibilitat com en resultats mediambientals i socials. Un altre informe realitzat per l'AFME, assenyala que, a Europa, els bons verds i sostenibles van generar un total de 55.200 milions d'euros en el segon trimestre de 2020. Les asseguradores de vida tenen un important paper per exercir, especialment amb la convergència de la salut i la riquesa que s'està produint en el sector. La tecnologia de subscripció té el poder d'oferir cobertura a segments socioeconòmics tradicionalment desatesos i subassegurats. Mitjançant l'ús ètic de la IA i de models predictius transparents i lliures de prejudicis, la subscripció pot exercir un paper clau per ajudar el sector a operar de forma sostenible i equitativa.

Finalment, està la tecnologia al núvol, que està ajudant les empreses de tots els sectors a operar de forma més sostenible a reduir costos i emissions. L'informe Accenture's Cloud Readiness confirma que les asseguradores que van migrar a operacions automatitzades amb aquesta tecnologia van veure reduir els seus costos d'execució de IT en un 30%, aproximadament. El núvol també proporciona als subscriptors la potència informàtica necessària, una experiència més ràpida i personalitzada.

Tots els estudis demostren que els clients confien en una combinació de capacitats digitals i interacció humana a l'hora de generar confiança i prendre decisions financeres importants, com és l'adquisició d'una assegurança de vida. Per respondre aquestes noves necessitats, les asseguradores han de passar d'oferir productes a ser més rellevants i estar més presents a la vida dels clients exercint un paper d'assessor en termes de protecció i prevenció i acompanyar de forma contínua els seus clients, durant tota la seva vida, oferint-los recomanacions de productes i serveis adaptats a la seva realitat i el seu context. Esperem que les asseguradores siguin capaces d'escoltar als seus clients, marcar-los un full de ruta personalitzat i oferir-los un servei d'assessorament intel·ligent que respongui a les seves necessitats amb la combinació tres elements clau: captura i anàlisi de dades, recomendador de productes personalitzat apalancat en capacitats de la IA i una experiència òptima.

Més informació
Clausurar la pòlissa d'assegurança
Funos, la digitalització del mercat funerari
Les fronteres de la digitalització
Avui et destaquem
El més llegit