Com puc guanyar temps?

L'expert Oriol López, assessor d'empreses, respon als lectors

Un problema habitual entre els empresaris és la constant dedicació a la feina del dia a dia, fet que dificulta que es puguin dedicar a el que és realment important per al negoci. Als empresaris que es troben en aquesta situació, els acostumo a donar deu consells destinats a guanyar aquest temps i dedicar-se a l'estratègia:

1. La manera més intel·ligent d'utilitzar el teu temps és decidir el que és més important, i després fer-ho. En altres paraules, sempre cal posar primer el primer.

2. Valora cada tasca i pregunta't "això m'apropa a l'assoliment dels meus objectius?" Si la resposta és "no", fes-la després d'haver fet les altres tasques que sí que t'acosten.

3. Recorda la regla 80:20. És a dir, que el 20% de l'esforç general genera el 80% dels resultats. Assegura't d'identificar-ho tot en aquest grup del 20%.

4. Utilitza el concepte anterior per establir un ordre de prioritats i una llista diària de tasques a fer.

5. Segons Sir John Harvey-Jones, "els líders només han de fer allò que només poden fer ells ". Així que fes-te la següent pregunta: "Quina part del meu temps el passo fent feina per la que estic sobre-preparat? Multiplica aquesta xifra pel que val una hora del teu temps per calcular els diners que estàs perdent cada any per ser ineficaç en la delegació. I, després, multiplica aquesta xifra pel nombre d'anys fins que et jubilis per obtenir una estimació dels diners que pots estalviar si et converteixes en algú que delega de manera més eficaç. Un cop aterrit davant la idea dels centenars de milers d'euros que estàs perdent, pots posar-te a treballar en com delegar de manera adequada.

6. Després d'haver dominat l'art de la delegació, ajuda els altres a dominar-lo també. D'aquesta manera tothom podrà delegar gran part de la seva càrrega de treball – el que t'estalviarà una enorme quantitat de diners i la creació d'un entorn de treball molt més plaent.

7. Fes reunions més ràpides, més eficaces i menys consumidores de temps: fer-les dempeus (si escau), fer-les a última hora de la tarda (tendeixen a ser molt més curtes que pel matí), envia una agenda escrita per endavant (enfoca clarament els objectius i mostra si és necessari que hi vagin totes les persones o per contra no cal) i acorda un pla d'acció abans de marxar.

8. Calcula el teu prime-time, és a dir, el moment del dia en què ets més creatiu i productiu. Per a mi és a primera hora del matí. Reserva aquesta part del dia per fer les teves tasques més importants.

9. No posposis les coses, sobretot les tasques que semblen difícils o desagradables. Com Mark Twain va dir una vegada: "Si has de menjar-te una granota, no ho facis massa llarg!".

10. Inverteix en una gravadora portàtil petita o una aplicació de mòbil que et permeti dictar cartes, per exemple i, el més important, capturar totes aquelles grans idees que tendeixen a sorgir en els moments més insospitats. Hi ha aplicacions com Evernote que et permeten prendre notes, fer fotografies o desar talls de veu e forma ordenada.


Oriol López és assessor d'empreses

Avui et destaquem
El més llegit