12
de Desembre
de
2014 - 02:00
Crisi, atur, dificultats per arribar a final de mes, poques esperances, inestabilitats familiars... Dit en altres paraules: la història de sempre. La mateixa que explica el director català de cinema José Luis Montesinos al curtmetratge La historia de siempre, el que ha sumat un total de 137 premis nacionals i internacionals i que ha fet repensar el que és, precisament, la història d'aquesta crisi.
Deixar de creure en les segones oportunitats
El protagonista (Miguel Ángel Jenner) no té nom, però és un més dels qui ha patit les conseqüències de la recessió. No té feina, en busca i l'únic que troba són petites solucions en forma de contracte temporal i lligat a l'estacionalitat.
Puja a l'autobús parlant per telèfon, concretament, amb la seva ex-dona, qui ha passat per casa a "buscar un collaret", diu. En la conversa es desvetllen alguns detalls importants: la separació del matrimoni és recent, porta a l'atur un any i no té un sou suficient per tenir cura del seu fill com voldria. El que es podria resumir en una situació de desolació i falta d'esperances, d'una segona oportunitat.
Esprémer totes les opcions
Sense voler-ho, o potser sí, la conversa deixa de ser privada i passar a ser el centre del vehicle. Tothom està atent al decurs de la història del desconegut i, de mica en mica, s'adonen de com d'afortunats són malgrat els entrebancs personals de cadascun. Perquè sovint un es deixa portar pels seus petits infortunis i en fa un drama massa agosarat.
El gir del guió arriba als últims minuts, quan el protagonista tira per terra tota l'escena muntada i demostra a la resta de passatgers que mai les coses surten com un voldria. I que, tanmateix, mai s'ha de perdre les ganes de lluitar. Lluitar tal com ell fa. Això sí, fent sempre allò que se li dóna bé, allò que ha fet tota la vida i allò que li agrada, perquè mai hi haurà noves oportunitats si un no s'aixeca i ho torna a intentar.
Una saga de segones oportunitats
La historia de siempre és el curtmetratge amb els quals Montesinos i la productora Bastian Films entren en les vivències personals que ha deixat la crisi. Rodat el 2009, precedeix a l'últim treball d'aquest equip, El corredor, produït en conjunt amb Numintec i amb el suport de la Fundació Pimec.
Deixar de creure en les segones oportunitats
El protagonista (Miguel Ángel Jenner) no té nom, però és un més dels qui ha patit les conseqüències de la recessió. No té feina, en busca i l'únic que troba són petites solucions en forma de contracte temporal i lligat a l'estacionalitat.
Puja a l'autobús parlant per telèfon, concretament, amb la seva ex-dona, qui ha passat per casa a "buscar un collaret", diu. En la conversa es desvetllen alguns detalls importants: la separació del matrimoni és recent, porta a l'atur un any i no té un sou suficient per tenir cura del seu fill com voldria. El que es podria resumir en una situació de desolació i falta d'esperances, d'una segona oportunitat.
Esprémer totes les opcions
Sense voler-ho, o potser sí, la conversa deixa de ser privada i passar a ser el centre del vehicle. Tothom està atent al decurs de la història del desconegut i, de mica en mica, s'adonen de com d'afortunats són malgrat els entrebancs personals de cadascun. Perquè sovint un es deixa portar pels seus petits infortunis i en fa un drama massa agosarat.
El gir del guió arriba als últims minuts, quan el protagonista tira per terra tota l'escena muntada i demostra a la resta de passatgers que mai les coses surten com un voldria. I que, tanmateix, mai s'ha de perdre les ganes de lluitar. Lluitar tal com ell fa. Això sí, fent sempre allò que se li dóna bé, allò que ha fet tota la vida i allò que li agrada, perquè mai hi haurà noves oportunitats si un no s'aixeca i ho torna a intentar.
Una saga de segones oportunitats
La historia de siempre és el curtmetratge amb els quals Montesinos i la productora Bastian Films entren en les vivències personals que ha deixat la crisi. Rodat el 2009, precedeix a l'últim treball d'aquest equip, El corredor, produït en conjunt amb Numintec i amb el suport de la Fundació Pimec.