• Més salut jugant al mòbil

Més salut jugant al mòbil

Playbenefit presenta la seva app de ludificació a la fira Health 2.0 Europe, on també hi seran set altres companyies catalanes

PlayBenefit és una de les startups catalanes presents als Health 2.0 Europe
PlayBenefit és una de les startups catalanes presents als Health 2.0 Europe
Redacció VIA Empresa
01 de Maig de 2017 - 11:05
La startup catalana Playbenefit presentarà a la 8ena edició del Health 2.0 Europe una aplicació mòbil per millorar la salut de l'usuari a través de la ludificació (gamification). És una de les vuit startups catalanes que participaran al congrés a través d'un estand d'Acció, l'agència per a la competitivitat de l'empresa, que es torna a celebrar a Catalunya després de fer-se a París, Berlín i Londres.

L'esdeveniment, que se celebrarà entre dimecres i divendres vinent al recinte de Fira de Barcelona a Montjuïc, reunirà més de 600 empreses, inversors i startups de tot el món especialitzades en l'àmbit de l'emprenedoria sanitària. A banda de PlayBenefit, a l'estand d'Acció també hi haurà ubicades les startups catalanes Mediktor, Sense4Care, IOMED, Made of Genes, Mind the Byte, Neuroelectrics i B-Wom. L'objectiu és que presentin els seus projectes davant la comunitat empresarial del sector de la salut per fer networking, conèixer nous clients, socis i inversors. En total hi haurà presència de més de 40 països.

L'aplicació que presentarà PlayBenefit al Health 2.0, anomenada Benergy App, funciona a través de preguntes indirectes i suggestives a l'usuari a través de les quals estableix patrons que li serveixen per plantejar reptes en àmbits com l'alimentació, l'activitat física, la son o el sistema digestiu. Aquests reptes van acompanyats de vídeos, àudios o còmics elaborats per professionals de la salut amb continguts que pretenen ajudar l'usuari a millorar els hàbits i la seva salut.

Segons la fundadora de l'start-up, Anna Sort, el valor d'aquesta app recau en una combinació entre la ludificació: "és una metodologia pròpia que va orientada a canviar el comportament dels nostres pacients: amb la ludificació en salut aconseguim que els usuaris tinguin accés a la informació de forma senzilla i amena, i no concebin la vida saludable com una imposició, sinó com un joc".

Sort, infermera de professió, va fundar l'empresa Barcelona l'any 2014. Van començar a treballar en l'àmbit de la salut i la ludificació assessorant altres empreses, fins que va decidir crear la seva pròpia aplicació. "Em vaig proposar crear una app d'educació amb un toc divertit i que fos capaç de construir la motivació necessària per assolir canvis reals en sis punts clau de la salut, fugint d'imposicions i de la frustració de veure que els pacients no aconseguien canviar d'hàbits", explica. El desenvolupament de l'app va començar a mitjans de l'any passat i preveuen que estigui enllestida aquest estiu per les plataformes d'iOS i Android.

Actualment la startup catalana compta amb vuit treballadors i començarà a distribuir l'aplicació a Espanya, el Regne Unit i els Estats Units. A més, ja han signat un acord amb un distribuïdor a Mèxic per començar a elaborar una estratègia d'expansió al país centre-americà.