Llegint els interessants treballs de Wharton, la tal vegada més publicada i citada escola de negocis del món, penso que és interessant recollir dos conceptes que em semblen fonamentals per al desenvolupament estratègic exitós per a qualsevol empresa. El primer és el de convertir el coneixement en beneficis. Saber quins són els nostres actius crítics de coneixement i a on els podem trobar és bàsic per a lluitar contra els nostres competidors.
Comparteixo plenament l'afirmació de Martin Ihring de què vivim en una època en el que el coneixement és el principal eix però que, sabent gestionar els nostres actius físics ens és més difícil gestionar els nostres actius de coneixement... Identifiquem-los constantment i construïm estratègies damunt d'ells.
Per altra banda, cal no perdre de vista mai una visió integrada del negoci que desenvolupa la nostra empresa. Cap de les funcions que comprèn no és –no pot ser- una funció aïllada de les altres. Aquest pensament o mentalitat global empresarial, que reconeix la interdependència entre les funcions de l'empresa, no només ha de ser propi del màxim responsable de l'empresa, sinó que hauria de ser assolit per tots els directius.
Això permet eixamplar capacitats i evitar ineficiències per desconeixements gairebé elementals del qual fan altres sectors de l'empresa i per què ho fan. Facilita també l'orgull de pertinença, fill de la comprensió.
En definitiva, és el principi de la col·laboració intel·ligent que hauria de formar part de la cultura de tota empresa guanyadora. Potser alguns consideraran que aquest són principis ja coneguts. Però els puc assegurar que tot i sent així, són requisits molt complexes d'assolir, que requereixen una conscienciació i pràctica continuada, una bona dosi de generositat i respecte per distingir i rebutjar la imposició o l'abdicació i, una vegada presa la decisió, donar-li ple suport.
Jo n'he viscut una experiència professional i puc assegurar que -tot i la duresa que de vegades pugui comportar-, paga la pena.
Comparteixo plenament l'afirmació de Martin Ihring de què vivim en una època en el que el coneixement és el principal eix però que, sabent gestionar els nostres actius físics ens és més difícil gestionar els nostres actius de coneixement... Identifiquem-los constantment i construïm estratègies damunt d'ells.
Per altra banda, cal no perdre de vista mai una visió integrada del negoci que desenvolupa la nostra empresa. Cap de les funcions que comprèn no és –no pot ser- una funció aïllada de les altres. Aquest pensament o mentalitat global empresarial, que reconeix la interdependència entre les funcions de l'empresa, no només ha de ser propi del màxim responsable de l'empresa, sinó que hauria de ser assolit per tots els directius.
Això permet eixamplar capacitats i evitar ineficiències per desconeixements gairebé elementals del qual fan altres sectors de l'empresa i per què ho fan. Facilita també l'orgull de pertinença, fill de la comprensió.
En definitiva, és el principi de la col·laboració intel·ligent que hauria de formar part de la cultura de tota empresa guanyadora. Potser alguns consideraran que aquest són principis ja coneguts. Però els puc assegurar que tot i sent així, són requisits molt complexes d'assolir, que requereixen una conscienciació i pràctica continuada, una bona dosi de generositat i respecte per distingir i rebutjar la imposició o l'abdicació i, una vegada presa la decisió, donar-li ple suport.
Jo n'he viscut una experiència professional i puc assegurar que -tot i la duresa que de vegades pugui comportar-, paga la pena.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.