Fa més de dos anys, Dominic Barton, prestigiós consultor, clamava amb raó canviar el que va batejar com a "quarterly capitalism" per un capitalisme a llarg termini. Molts hem vist les conseqüències de les exigències de resultats a tres o sis o dotze mesos: l'abandonament del concepte d'empresa com a projecte de futur, increment exponencial dels incentius, pèrdua dels valors de permanència i compromís i un llarg etcètera, que ha estat causa importantíssima de la crisi.
(La gran paradoxa: la seva consultora va ser corifeu del capitalisme a curt termini). El "descobriment" de Barton pot sorprendre a molts empresaris de pimes, acostumats a lluitar pel present amb el llarg termini sempre al seu cap, i que saben molt bé que qui va en bicicleta mirant només el manillar, cau indefectiblement. Paul Polman, CEO d'Unilever, opina que en realitat la crisi no és del capitalisme sinó d'ètica. I propugna un canvi substancial en el management de les grans companyies: més col·laboratiu, sostenible i innovador. A veure...
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.