El ROI del desenvolupament a l'empresa

Un dels temes cabdals que preocupa sovint a les empreses i als seus directius, és el retorn quan inverteixen en polítiques de desenvolupament en les persones de la seva organització. I en especial quan es tracta de desenvolupar habilitats i capacitats mes enllà de les necessitats "instrumentals".

Hi ha estudis que avalen que el rati de persones compromeses en la seva feina amb les no compromeses està en el 2 a 1 (Gallup 2010), i que aquest fet pot representar una pèrdua de productivitat als EU per un valor superior a 300 mil milions de dòlars.

La pèrdua de productivitat es manifesta amb indicadors que son fàcils de controlar, com son l'absentisme, la rotació del personal, accidents a l'empresa, la qualitat del treball, entre d'altres. Però a més de la productivitat, s'ha demostrat que hi ha una relació directa també entre el grau de compromís dels col·laboradors amb l'augment de clients i la rendibilitat.

Implicar als col·laboradors requereix un procés de canvi cultural en el comportament de les persones, que va mes enllà dels processos i sistemes propis de l'organització. Requereix un compromís que va des de l'equip que lidera a tots els nivells de l'empresa.

Aquest compromís serà fàcilment assumit en la mesura que les persones puguin desenvolupar la seva capacitat, i en aquest punt és on les polítiques de desenvolupament ajuden a assolir-ho. "No hi ha res mes motivador quan veig que el meu cap (l'empresa) inverteix en la meva formació", em deia un comandament en una ocasió, "l'empresa segurament espera de mi molt mes del que ofereixo ara".

A mesura que la lluita pel talent s'intensifica, les organitzacions s'enfronten al repte de construir i fer créixer la seva capacitat de lideratge. I un cop arribat aquí els programes de desenvolupament ho faran possible. Però les empreses encara poden d'anar mes enllà, creant també plans de transferència que els permeti identificar els propis patrons de lideratge, que els ajudi a desenvolupar els líders actuals i futurs.

Pensem en el cost que representa reemplaçar a un col·laborador intern, atraure i fidelitzar un nou client o pagar la indemnització a un treballador.

Si agafem la calculadora i busquem el guany net, segurament ens donarem compte dels beneficis de tenir un col·laborador ben compromès, motivat i "desenvolupat".

Hi ha empreses que tenen calculat que per cada dècima de punt que incrementen el grau de compromís dels seus col·laboradors, registren un augment de 100.000 dòlars en els ingressos d'explotació (CFO Best Buy). Serà veritat? Potser valdrà la pena provar-ho!
Avui et destaquem
El més llegit