El rol emprenedor de la universitat

La universitat té com a missió generar i distribuir coneixement. Generar-lo, amb recerca de qualitat. I distribuir-lo mitjançant formació a l'alumne i transferència de coneixement a l'exterior. Tanmateix, aquesta visió de la universitat és relativament nova. Fins fa molt poc, es pensava que la única missió de la universitat era educar. Des del segle XIX la universitat es concep com a entitat de recerca, centrada en la figura de l'estudiant. Fent i estructurant la recerca, la universitat encapçala el procés científic i el lideratge intel·lectual dels països. S'introdueix així la funció de generació de coneixement. I només molt recentment es percep la universitat com a proveïdora de coneixement a l'exterior i potencial motor econòmic.

Aquesta darrera missió esdevé ara fonamental: si volem avançar cap a una economia del coneixement, la universitat ha de potenciar dos elements: la seva apertura a l'exterior (transferint coneixement que es converteixi en avantatges competitius empresarials), i la formació en actituds per tal d'injectar vocació emprenedora en els estudiants. Amb aquest plantejament, un dels millors models de referència, el Massachussets Institute of Technology (MIT), ha aconseguit que els seus alumnes hagin fundat 25.000 empreses i generat 3,3 milions de llocs de treball.

Avui et destaquem
El més llegit