Els administratius primer!

   

La història es repeteix. Un empresari planifica el seu negoci i hi comença a cercar les despeses: el lloguer, l'assessor, el telèfon... Entre aquestes despeses hi apareix de forma preeminent la del personal. Si tenim sort, aquesta despesa vindrà desglossada en els diferents càrrecs que tindrà l'empresa d'aquí a un, dos, tres, quatre i cinc anys. I, si tenim més sort encara, entre aquests càrrecs hi apareixerà un administratiu.

El problema, habitualment, és que l'administratiu no apareix d'inici i això és una mala notícia. Una mala notícia pels administratius que cerquen feina, no cal dir-ho. Però, principalment, és una mala notícia per a l'empresa, que veurà com el seu màxim actiu en aquell moment (l'empresari) es dedicarà a preparar factures, enviar-les als clients, perseguir els cobraments, fer pagaments, parlar amb els bancs, amb l'assessor, amb la companyia de telèfons quan falli la línia... Serà un empresari que no podrà estar fent allò que aporta més valor al negoci: treballar PER A l'empresa i no A l'empresa, com un empleat més. Tindrem a un empresari estressat pel desenvolupament incert de tot negoci que comença, però també per portar papers amunt i avall de la seva empresa, mentre la seva idea la treballa, en el millor dels casos, a les hores lliures que la feina administrativa li deixa. Hores lliures que l'empresari no pot dedicar a l'altra activitat que necessita el cervell: descansar.

Però, té solució això? Bé, hi ha empresaris que quan planifiquen el seu negoci veuen clar a on aporten ells el valor. Aquests empresaris, abans de començar a contractar gent que el substitueix allà a on ell és necessari, mantenen les regnes d'aquesta àrea, cedint aquelles a on la seva presència no aporta cap valor. Aquest empresari, una de les primeres persones que contracta és un administratiu, i això el deixa més tranquil per dedicar-se a pensar, crear, planificar i, per què no dir-ho, somiar. I tu, ja tens un administratiu a la teva empresa?

Avui et destaquem
El més llegit