Ets emprenedor? I per què no penses en gran?

Les persones no tenim massa tendència a pensar en gran, poques ho fan. Vull dir que generalment no pensem en créixer, millorar i aprendre dels errors. No, no solem fer-ho.

En no poques ocasions tenim gran tendència a pensar en petit, a gairebé menystenir-nos i menysprear-nos i a pensar que no ho podem fer millor; i el que és pitjor, ens creem les nostres pròpies inseguretats i no hi fem res per a posar-hi fi. A vegades, ni en som conscients.

Doncs l'emprenedor no es pot permetre aquest luxe, no pot pensar en petit, l'emprenedor té la necessitat -per no dir l'obligació- de pensar en gran.

Abans de tot és important diferenciar a 2 tipus d'emprenedors; els que tenen visió però que mai passaran a l'acció (somiadors) i els que passen a l'acció sense tenir cap tipus de visió, que només actuen i que ho fan sense pensar, sense planificació (...) Cap d'aquests 2 tipus és el model a seguir; doncs just al punt mig és el model a seguir. És l'emprenedor ideal, que té visió i que sap passar a l'acció al moment just. Cal somiar però sempre tocant de pues a terra.

Els emprenedors hem de pensar en gran, sempre! Pensar en gran vol dir no tenir por al que pugui passar, ja que el que pot esdevenir pot ser bo –no vol dir ser imprudent i llençar-se "al buit". Si pel contrari, l'esdevenir és dolent, de ben segur que haurem après la lliçó i com que dels errors se n'aprèn, evitarem caure en el mateix error la propera vegada (cal ser positius i proactius). Cadascú ha de desenvolupar la seva pròpia experiència, i analitzar les pròpies ensopegades per evitar que es torni a repetir.

Pensar en gran també significa voler/poder tenir ganes de créixer i d'internacionalitzar-se i exportar (no confondre exportar amb internacionalitzar). Els límits els posa el propi emprenedor i quant més llunyans i ambiciosos, millor (repeteixo, no imprudents). Per a poder pensar en gran i actuar com a "futur empresari", l'emprenedor té l'obligació de generar missatges positius a la seva organització. Les dots de bon comunicador i il·lusionador són bàsiques per engrescar i cohesionar a l'equip que el segueix. Ha de saber transmetre el seu projecte a tots i cadascun dels membres de l'equip, i també expressar-los com el portaran a terme i que n'espera obtenir de tot el projecte i de cadascuna de les persones que l'integren (objectius d'empresa i desenvolupament de persones).

Emprenedor! el negoci és un reflex de tu mateix, del teu modus de treballar, de la teva personalitat i dels teus somnis i desitjos (totalment vàlida l'expressió catalana: "els testos s'assemblen a les olles"…també a l'empresa). Amb el teu negoci pots fer moltes coses bones; els teus treballadors han d'empapar-se de les teves idees i del teu positivisme.

Per contrapartida si tries el conformisme, la comoditat i ets presa de la por (creu-me, és una elecció…), et serà impossible aixecar el vol. Cal ser perseverant, pacient, i no buscar excuses, doncs possiblement només t'enganyis a tu mateix I als teus. Anima't a somiar i a pensar en gran per a poder gaudir de la teva aventura emprenedora, doncs si penses en gran pots aconseguir passar de ser emprenedor a ser empresari.

Avui et destaquem
El més llegit