Ets un patrocinador o ets una mosca?

Moltes ONG, ho estan passant molt malament veient reduïdes les subvencions a les quals estaven acostumades. El 70% del finançament del tercer sector era fins ara, públic i la resta provinent del sector privat. Però ull, un 20% venia de l'Obra social de les Caixes d'Estalvi. Davant d'aquesta situació, s'està produint una descontrolada col·lecció d'accions a la desesperada a la recerca de recursos per autofinançar-se.

A les taules dels directors de recursos humans de moltes empreses, s'amunteguen peticions d'ONG per patrocinar un o altre esdeveniment a canvi, la majoria de les vegades, d'incorporar el logotip de la marca com a empresa col·laboradora. El patrocini vist així, és pa per avui i fam per demà, perquè un logotip en una cantonada del pòster d'un esdeveniment o la foto de la secció de societat d'un diari és una mosca en un camp de gira-sols en ple mes de març . L'empresa no obté cap tipus de benefici en aquest intercanvi. Ni social ni molt menys econòmic. Donar diners a canvi de patrocinar un esdeveniment, no és un compromís social. És caritat.

A la meva empresa fa temps que ajudem a les ONG i fundacions a gestionar les seves estratègies de fundrising i establir vincles de benefici mutu amb les empreses, i el que estem veient és que encara moltes ONG tenen pànic a la paraula màrqueting. És com entrar de cop al despatx de Don Draper de Mad Men i compartir amb ell una copa de whisky d'importació.

Segur que no cal caure en els braços de caducs publicitaris, però l'objectiu, sens dubte, ha de ser dir-li adéu a la caritat i hola al màrqueting. Ara toca anar a les empreses no a la recerca del seu logotip a canvi d'una donació, sinó amb una sòlida estratègia sota el braç. Una idea potent i innovadora capaç de generar beneficis per als objectius de l'ONG i també un retorn per a l'empresa en forma d'imatge positiva i perquè no, en forma d'un increment de vendes.

Que no passa res si es venen més iogurts amb la solidaritat. Tot és qüestió de fer-ho d'una manera transparent, sincera i efectiva. Estic segur que fins Don Draper hi estaria d'acord.

Avui et destaquem
El més llegit