Les dones decideixen el 80% de les assegurances

Aquesta vegada va de contractar assegurances, sentir-nos segures i decidir asseguradores. Aquesta dada -el 80%- no és sorprenent, ja que durant els 17 anys que portem investigant les dones i la seva relació amb els mercats, les marques i les diferents indústries sempre surt aquest meravellós nombre rodó. Aquest 80% és reucrrent.

"Un 70% de corredors d'assegurances són homes i un 80% de les que els contracten són dones ... alguna cosa falla, no?"

He participat en un esdeveniment de l'empresa d'assegurances Zurich a les seves oficines centrals a Barcelona. Karin Cassola, customer development manager de Zuric a Barcelona i promotora de la plataforma WIN (Women Innovation Network), va ser la meva amfitriona. Una entrevista va ser l'entorn per compartir molt contingut, regat d'anècdotes, exemples i aportacions que van enriquir cadascuna de les preguntes que Sonia Calzada, membre del Comitè de Direcció, em va anar llançant perquè poguéssim dibuixar una foto de com de necessària és la mirada femenina en tots els negocis, també en el sector de les assegurances. Aquestes són algunes conclusions de les meves aportacions:

  1. Elles decideixen: vaig compartir dades del poder de decisió de la dona; des del 80% del mercat fins a la recomanació d'una bona experiència una mitjana de 27 vegades o l'evidència que la xarxa és femenina. Vam veure com de pertinent és incorporar la mirada femenina en el disseny de productes, comunicació, conceptualització i venda. No només per un tema d'igualtat, que també, sinó per un tema de rendibilitat i de negoci que podem estar perdent sinó treballem en totes aquestes fases.
  2. Una queixa és un regal: i això és clau per poder reconnectar amb la clienta que ha tingut una mala experiència i a partir d'aquí construir una nova i millor relació, escoltar és imprescindible quan parlem d'entendre la dona i més en el sector de les assegurances perquè es barregen moltes variable per decidir.
  3. El moment de la veritat: quan volem decidir quina assegurança contractar i amb quina companyia molts factors han de coincidir. Comparant el sector assegurances amb la banca fem referència a l'estudi Shebanking que vam publicar l'any passat juntament amb la financera Strands. Les dones volen que les escoltin i fugen de les entitats financeres que només volen col·locar producte, alertant que podria passar-nos el mateix, ja que el sector assegurances està vinculat a la banca, sobretot per l’assegurança de la llar.
  4. Només un 30% de dones: és una dada que ens va fer pensar i donar voltes a la pregunta: per què la majoria de corredors d'assegurances són homes? I no ho vam saber respondre. Segurament perquè sempre ha estat així i perquè és un sector molt masculinitzat. Però és una grandiosa oportunitat per feminitzar-lo i diferenciar-nos en aquest moment de la veritat.

    Un 70% de corredors d'assegurances són homes i un 80% de les que els contracten són dones ... alguna cosa falla, no?
  5. La compra vertical i espiral: decisió contrastada amb moltes dades i informació o reacció pràctica sense comparar ni contrastar. També parlem de les marques aspiracionals o inspiracionals, -si vull associar-me a alguna cosa inabastable o a un estat millor-. I de com si connectem amb la dona segur que connectarem amb l'home perquè som més exigents i esperem més del producte, de la marca , de l’experiència i del servei.
  6. Moments vitals: la dona decideix segons els moments vitals no la seva edat biològica. Així hem de dirigir-nos a ella. Una assegurança per a una mare primerenca pot ser per a una dona de 25 i de 40 anys indistintament. I l’estratègia no és la mateixa si ens basem en el moment vital o si ens basem en l'edat.
  7. SheRisking: m'atreveixo a proposar el concepte #SheRisking o com donar-li la volta a l'aversió de la dona al risc. Sí, és veritat, som més prudents, tenim en compte més variables per arriscar, invertir, decidir, rebutjar, comprar. Però només si les entenem a través d'investigació sabrem entendre com és el risc per a elles. Segurament és amb matisos, insights diferents per realment fer una assegurança, un producte, un avantatge, una clàusula que li solucioni un problema, que l’alliberi d'una por o preocupació i que l'ajudi a prendre riscos; altres riscos.

S'obre una altra gran oportunitat de preguntar a la dona què vol, què no està cobrint amb les assegurances que hi ha al mercat, què li agradaria tenir assegurat, previst i controlat. On vol tenir el risc controlat i què és el risc per a ella. Tenim davant tot un món que ens pot fer empreses més competitives, sostenibles, diverses i exitoses. Exemples a seguir perquè marquen tendència. És l'oportunitat de canviar el significat de la paraula risc. És l'oportunitat que les professionals de les assegurances, que m’aconsellin sobre què assegurar i com, siguin també dones. T'apuntes al #SheRisking?

Més Informació
Les Women Z canvien l’statu quo
Feminist Branding; Marques feministes autèntiques i sexys
El feminisme també és cosa dels homes
Avui et destaquem
Comentaris