La paranoia com a salvavides empresarial

   

Tot negoci viu en un entorn en constant moviment econòmic, social, cultural o polític, i és per això que cal que estigui preparat per a qualsevol canvi que en faci variar el seu camí inicial. Llibres com l'Only the Paranoid Survive (Andrew S. Grove) o l'Antifragile (Nassim N. Taleb) ens ajuden a entendre el perquè és tan important estar ben preparats pel canvi, però a la pràctica és important que adapteu el dia a dia de la vostra empresa a un possible canvi de paradigma, ja sigui preparant l'equip per a ser polivalent o tenint sistemes que permetin fer una transició que, no només no us faci perdre res, sinó que a més pugui donar-vos noves oportunitats.

Per a aconseguir-ho cal que tinguem clar el motiu principal de la nostra empresa, el seu per què, la seva missió, ja que això defineix un aspecte més estable que no pas allò què fem i el com ho fem.

En un exemple que tots reconeixereu, una botiga que basa el seu negoci en vendre CDs de música té les de perdre davant d'una botiga que ho basi tot en oferir la música a la societat. Mentre la primera pot no haver-se preparat per suportar un canvi en la forma de consum musical (internet), a la segona tant li és vendre CDs, com samarretes, com entrades de concerts o una subscripció a un podcast musical. El seu per què estarà per davant del que fa i tots els sistemes de l'empresa estaran preparats per a adaptar-se a contingències de tot tipus.

Avui et destaquem
El més llegit