El secret del número 7 no és la màgia

20 de Maig de 2020
Antoni Abad

De tothom és sabut que el número 7 no és un número qualsevol. Cultural i socialment tenim molts relats basats en aquesta xifra a la que se li atribueixen connotacions simbòliques i fins i tot màgiques. Tanmateix, des de la perspectiva empresarial, tant des del punt de vista de l’emprenedoria com des del punt de vista del creixement o la consolidació, el fet que a VIA Empresa hàgiu assolit set anys d’activitat continuada, i que ho puguem celebrar amb el nivell de qualitat, respecte i diversitat informativa que ens oferiu cada dia, no ha estat ni per art de màgia, ni per atzar.

Els projectes com el vostre són fruit de la il·lusió i la implicació d’un equip de persones; de l’esforç diari individual de cadascuna d’elles per complementar-se; de la perseverança davant dels obstacles inicials; de la capacitat de fer-lo rendible; de l’habilitat per fer que esdevingui sostenible en el temps i fer-lo créixer establint aliances, de manera col·laborativa. Per tant, aquesta celebració comporta haver reeixit en el vostre repte i haver superat el llindar dels 5 primers anys, que en emprenedoria denominem com un punt crític. L’heu sobre passat amb escreix i amb molt bon ritme, en un context totalment VUCA. Així que no puc per menys que felicitar tot l’equip de persones, des d’aquelles que van decidir fer una passa valenta cap al davant a l’any 2013, a les que hi esteu aportant energia per continuar donant-li inèrcia i fins i tot a les persones que s’implicaran en un futur per anar adaptant aquest espai de reflexió econòmica i d’aprenentatge empresarial en positiu que suposa VIA Empresa per a nosaltres.

"Comptem amb un nivell exponencial de matèria gris del que en podem extreure lliçons aplicables al nostre dia a dia personal"

Aquest és un projecte empresarial innovador que es centra, precisament, a parlar sobre emprenedoria i innovació, però també sobre noves maneres de gestionar negocis i de com aplicar la tecnologia a l’activitat productiva. És una tasca divulgativa i jo li atribueixo un gran compromís social ja que ho feu mitjançant exemples reals i propers, tant per la proximitat geogràfica com per la correlació amb la demografia empresarial que tenim a Catalunya, i ho fa, a més, de la mà d’un ampli ventall de perfils professionals i de pensadors que comparteixen públicament la seva experiència, opinió i els seus coneixements en multitud d’àmbits i sectors. Aquesta cooperació és enriquidora, tant pel valor del continguts que s’hi donen, fruit d’experiències contrastades, com pel fet de conèixer casos que poden esdevenir referents per altres empreses i que sense el vostre mitjà no haguéssim tingut constància.  

Sigui com sigui, i enmig d’un canvi de paradigma econòmic, social, de valors i empresarial és important comptar amb l’acompanyament de mitjans que ens expliquin aquests canvis des de diferents punts de vista, de manera polièdrica, i, millor encara, que a través de les seves informacions es formulin propostes concretes que ens puguin ajudar a obrir els ulls i veure que, malgrat les incerteses, serem capaços de trobar alternatives per continuar endavant. I no ho farem perquè les persones esdevinguin magues sinó perquè comptem amb un nivell exponencial de matèria gris del que en podem extreure lliçons aplicables al nostre dia a dia personal. Per molts anys més!