Director

La nostra manera de fer les coses

18 de Maig de 2026
Carlos Rojas | VIA Empresa

Tinc la teoria que la pràctica totalitat de les persones que habiten aquest món ha entonat -o entonarà- en algun moment de la seva vida els versos de My Way, de Frank Sinatra. Tal vegada, parlem de la cançó més important de tots els temps. Un servidor podria recitar-la de memòria, i això que mai no apareix als meus rànquings de Spotify. Vet aquí la seva grandesa; amb una lletra ben senzilla, aconsegueix una tasca ben complexa: qualsevol s'hi pot identificar, independentment de la seva procedència, religió o moment vital. I ho fa en anglès, encara avui l'idioma universal (veurem si en deu anys el nostre referent no parla xinès, però). 

 

Aquest dilluns, VIA Empresa estrena una nova aplicació a iOS i Android amb què acaba de completar, de totes totes, la imatge del diari presentada el novembre de 2024, amb una nova pàgina web. Arribar al nostre lector a través de les notificacions push, tan molestes com necessàries per mantenir-se al dia, era un dels reptes pendents d'aquesta nova etapa, i ens permet ser competitius. Però no és l'únic. Entre les noves funcionalitats, podran trobar també un apartat per marcar com a favorit articles o autors i autores. Allò del consum a la carta que tan de moda està.

Al mateix temps, l'app no pretén ser un bolet, sinó que és un component estratègic més del full de ruta d'aquest mitjà. Un nadiu digital com som nosaltres ha de tenir clar que l'era actual que ens ha tocat viure ens obliga a moure'ns contínuament. És la nostra manera de fer les coses. Our way. I aquest esperit s'embranca en una frase que té com a autor el director de negoci d'aquesta casa, Carles Flo: "Un diari que parla d’innovació no pot deixar d’innovar".

 

Bé, tenir una app és avui un fet força habitual al sector. No estem creant res, ni revolucionant la pràctica periodística. Però sí que suposa una declaració d'intencions. A començaments d'any, ja vaig avançar en aquest espai que VIA Empresa creixeria en formats i buscaria arribar als seus lectors per tots els canals possibles. Ara mateix ens trobem a mig camí, malgrat que ja hem presentat nous productes com els pòdcasts temàtics a congressos importants o hem fomentat l'aparició progressiva d'elements audiovisuals.

Aquesta no serà l'única novetat que incorporarà el diari d'aquí a finals d'any; és només l'últim plat a sortir del forn. A banda d'altres projectes que encara s'estan cuinant, la irrupció de la IA obre un ventall de possibilitats que els mitjans estem estudiant per fer més agradable l'experiència dels nostres usuaris. Tot plegat, però, sempre amb el deure i responsabilitat de mantenir la bona praxi i l'ètica periodística com a bandera. Aquest és també el segell d'identitat d'aquest diari. 

El passat mes d'abril vam fer tretze anys de vida. Encara som a l'adolescència i ens atraurà experimentar nous formats i continguts, però raonem amb el seny dels adults i ens mou una vocació clara. La bona notícia és que, tretze anys després, només haig de presentar-los la novetat que suposa la nova app; qui som, què volem i com ho pretenem assolir fa temps que no requereix explicació. És l'èxit de la nostra manera de fer les coses.